Jula blästersand.
Kollaps
X
-
Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår. -
För en sak till en annan.
Hur rengör ni eran sand?
Har aldrig haft sand i akvariet än men nu är det dags snart....Kommentar
-
kvartsen bildas förmodlingen inte förrän man har blästat med den ett tag. den mals liksom sönder i blästringsprossesen. damm från exempelvis grusvägar innehåller mer kvarts än detta.Kommentar
-
Sen beror det givetvis på vad du har för fiskar i karet. Har man firrar som gräver å bökar i sanden så löses ju skiten upp och det syns knappt nån skit alls.Kommentar
-
Tack för hjälpen.
Uttryckte mig kanske lite fel men menade mer hur man tvättar sanden innan man lägger i de i akvariet
God Jul förestenKommentar
-
aha ok höhö Första gången jag körde men sand var till ett 375liters. Då hade jag läst att man skulle antingen koka sanden eller in i ugnen med den för att döda ev bakterier å sånt. Så då gjorde jag det, jävla ordnande hehe
Men sen när jag bytte upp mig till ett 600 kar och köpte sand till det så orkade jag inte med den proceduren. Då ställde jag helt enkelt hinkar med sand i, i badkaret och spola den tills det inte var grummligt vatten längre.
GO JUL!Kommentar
-
Jag har aldrig tvättat sanden kag köpt på biltema, bara hällt i och på med vatten. Aldrig haft problem.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Kommentar
-
samma härKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-