Två kar blir fyra
Kollaps
X
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tjena LN!! Ja du ser så rätt så De blir två Troffegrupper till förmodligen blir de nog en grupp med Ikola O en med Ilangi, lite osäker på Ilangi men ja Troffar blir det iallafall!!! Nått förslag om de inte blir Ilangi???Kommentar
-
Det börjar ta sig...I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
Kommentar
-
-
Nu är det upp till dig att fota... du har ju tuff kamera! dessa bilderna begränsas ju av min telefon. Tänk på att de inte ska vara mer än 275.8 KBI källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nej, du måste få ditt medlemskap verifierat först... Men fota på du, jag lägger upp bilderna som tidigare..I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
Annars gillar ja Bemba eller Bulu point.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
Ikola är grymma. Ja fick fatt i en grupp som inte hade så breda band dock. Ja har hört att det ev. ska finnas två olika Ikola. En med bra mycke bredare band än den andra. Tess eller hette han Tezz här på Ciklid hade en grym grupp me breda band.
Annars gillar ja Bemba eller Bulu point.Kommentar
-
Den svarta kroppen skall vara svart och inte grå-daskig som man ofta ser.
Bandet eller fläcken som vid körsbär skall vara intensivt och klart.
Det enda sättet att kunna avgöra detta är att få se föräldrarna (om det gäller yngel/ungdjur). Har föräldrar-djuren detta så har yngel potential för att kunna bli minst lika fina om dom ges stor omsorg under uppväxttiden.
Om intresse så har du bilder på en hel del black-varianter i tråden "garage med troffar".
Och till sist, vill bara säga att bygget är mycket snyggt.
Lycka till med sökandet!
/JohanSenast redigerad av Johan F; 21 December 2009, 11:58.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar