Lägger ut lite bilder på min kompis senaste akvarie projekt. Finns det frågor, så är svaren kanske begränsade.
Två kar blir fyra
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja dom är helsjyssta, Tillverkare har ja ingen aning om men som endymion säger de är simontorps gammla karKommentar
-
Kommentar
-
Om jag har fattat det hela rätt så köpte simontorp in sina kar i två eller fler omgångar, och dessa var några av de senare. Samt att de anv sig av "gångbelysning" så det har blivit minimalt med avlagringar fr kalk osv. Alla de karen jag har är i samma bra skickI källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
-
Lyckliga som 7 åringar runt julgranen haha!! Fast du Tedde de är lite dåligt med firrar i två av dem,Kommentar
-
Jag har en gammal burk men inte finns det någe kalk annat än på täckglasen och dom går ju att byta.Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.Kommentar
-
Kommentar
-
Den typen av akvarium som vi pratar om är ju av helglas typ (enl bild) som man inte fyller ända upp med så kallad avrinnings typ, där bildas kalkavlagringar vid vatten linjen. Avdunstat vatten och kalk bildningar går säkert att analysera mer på djupet hur det bildas...I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
Hörde någonstans att det faktiskt inte är kalket som sitter kvar på rutan utan att det är själva vattnet som fräter på glaset och på så sätt "skadar" det.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Ser att du har troffar i dina två kar Zircons, vad har du för planer för dina två andra??Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar