Saab
Kollaps
X
-
-
ja mkt tråkig den blev av lägga det för den SAAB i trollhättan.. jag har haft själv köra den två med saab själv tidigare.. men idag köra jag Audi A3..
men tycker den är bra SAAB bil.. men dom byggde bara stora bil och har turbo motor så den är en dyrt för ägare bil för den o alla har inte råd det... känner tråkigt mkt..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Du har nog rätt i sak Kjell, men jag tror att dom på Saab har ett ansvar och haft en möjlighet att göra det dom vill. Bara man är smart, slug och visar "rätt" saker uppåt.Kommentar
-
Sagan fortsätter...
Spyker lägger nytt bud samt att GM fått en del förfrågningar på annat håll.
Kanske lever liket?Kommentar
-
Det fanns en gång en kul reklamhäfta: Jag provkörde också en Volvo.
Vaddå kul? Jo, kul blev den när man började se den i bakfönstret på Saabar.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hänsynslösa amerikaner som enbart tänker dollars...
Man hoppas att detta blir en väckarklocka för andra bolag som äventyras genom utländskt ägande..främst amerikaner. Vinstjakten gör att hela företagsklimatet är oerhört girigt.
Jag är övertygad om att GM kan säkert SAAB imorgon...men vill inte..för de vill krama ur allt de någonsin kan ur bolaget. Jag tycker det är ett jävla sätt som de håller på...Kommentar
-
Tja, även om du mot förmodan har rätt så har X tusen anställda nog betalat en hel del i inkomstskatt och därefter moms...Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Saab är nog bara en liten detalj man kastar överbord för att det sjunkande skeppet GM skall flyta en stund till. Så man kan väl kanske inte vänta sig speciellt ansvarsfullt skötande av detta, med det menar jag alla olika och anmärkningsvärt frekventa budskap till media.
Tror det lurar en uggla i mossen också......nån form av strategi... illa skött är det hursomhelst.
Mvh JariKommentar
-
Många har tydligen glömt varför Investor sålde häften av Saab 1990.
Kan det bero på att Saab gick 2 miljarder i förlust 1989 och 1550 fick gå..
Detta ledde också till att tillverkning av Saab 900 i Malmö fick läggas ner och ytterligare 900 personer fick gå.Senast redigerad av kaj.p; 11 January 2010, 21:07.Kommentar
-
(Jag har ingen egen uppfattning i frågan för övrigt)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
DNs analys är snarare "Det är inte Saabs oförmåga att bygga konkurrenskraftiga bilar som lett fram till nedläggningen, utan GM:s ovilja att låta Saab göra just det. GM har genom slarv, nonchalans och inkompetens kört ett bilföretag med stolta ingenjörstraditioner i graven." http://www.dn.se/ekonomi/gm-har-inte...unkt-1.1025205
(Jag har ingen egen uppfattning i frågan för övrigt)
Idag kanske Men hade inte GM gått in 1990 med sina miljarder så hade nog Saab sagan varit slut redan då.
Senast redigerad av kaj.p; 11 January 2010, 22:33.Kommentar
-
Idag kanske Men hade inte GM gått in 1990 med sina miljarder så hade nog Saab sagan varit slut redan då.
http://www.e24.se/business/verkstads...-ar_911809.e24
GM har lagt utvecklingskostnader på SAAB och sedan har flera bilmodeller byggts på samma platta med samma motor. Det är enligt "förståsigpåare" inte möjligt att säga om SAAB gått med förlust inom GM då det inte finns eller kan finnas siffror på det. Inte ens försäljningen funkar då det egentligen varit samma bilar med olika karosser och märken.
Men men, jag vet som sagt inget.
Varför köpte inte Volvo SAAB den där gången förresten?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
Kommentar