Är det någon kunnig som vet om skalarerna Peru "altum"-blue honey och red back Manacapuru är odlingsformer eller om de också finns naturligt?
Peru "altum" Blue honey och Red back
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
min tanke är därför att det är något som är hormonbehandlat eller liknande, men det är ju bara vad jag tror, det kanske finns nån av alla de här på forumet som fått yngel av dem och fått fina yngel vad vet jagMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it! -
Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Hej.
Hade red neck för flera år sedan och fick yngel som växte upp och fick röd nacke.En kompis köpte 7 st.F1 som har blivit jätte snygga,stora höga.Föräldrarna var Vf och han var ca29 cm. hög.Har försökt köpa tilbaks dom men får nobben.
mvh MatsKommentar
-
Finns det bilder på dom?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Mats// Det låter lovande vad beträffar redneck. Tycker det är roligre om fiskarna man har är så nära ursprunget som möjligt. Kul om redneck blir så vackra som du beskriver. Mina är små än så länge men ser ut att kunna bli riktigt högresta. Blue honey däremot är ca 15 cm. Hur lägger man ut bilder?Kommentar
-
Mats// Det låter lovande vad beträffar redneck. Tycker det är roligre om fiskarna man har är så nära ursprunget som möjligt. Kul om redneck blir så vackra som du beskriver. Mina är små än så länge men ser ut att kunna bli riktigt högresta. Blue honey däremot är ca 15 cm. Hur lägger man ut bilder?
/JockeKommentar
-
Mvh NiklasSenast redigerad av Nicke SA; 19 December 2009, 11:50.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
"Manacupuru" är en fångstplats efter vad jag förstått, jag jagade dessa i flera år utan lycka. Efter samtal med en känd handlare utanför Halmstad sade han att hans exportör i Brasilien då och då fick in dessa, men att priserna hamnade i storleksordningen "dyr vildfångad diskus" om han skulle ta hem dem. Hade själv 4 st av dessa och de var mycket ståtliga och snygga, men de var inte lättlekta. Hade nog bara ett lekförsök på de 2 åren jag hade dem i min ägo. Mina var enligt handlaren F1 och var odlade i Danmark.
Mina såg ut i stort sett exakt så här. Fantastisk magnifika fiskar!// Magnus ArvidssonKommentar
-
Tack för svaren. Red back verkar ju finnas även i vilt tillstånd då. Ska bli spännande att se hur dom utvecklas. När de växt till sig hamnar dom i 540-literskaret tillsammans med blue honey-skalarerna. Om nu inte 10 individer blir för trångt där?Kommentar
-
Hej.
Det finns bilder på min zoonen men dom är inte så tydliga.Dom var inte lättlekta.För mig lekte dom två gånger på fyra år och det var januari-februari.Dom var väldigt bra föräldrar.Fisken gick i kar som var 70 cm.höga.Vackrare än altum.
mvh MatsKommentar
-
Mats// Skulle va kanon att se men jag hittar dom inte på din zoonen. Hur gör jag? Fast vackrare än altum...går det?Kommentar
-
Hej.
Dom ligger på ett par ställen,du får blädra ligger instopade bland diskus bl. annat.Vackrare,har aldrig sett scalarer ha så många färgskalor och skiftningar,dom fick färg som altum,blått ,stålblått med röda nackar.
mvh MatKommentar
-
Mats// Fantastiskt fina bilder du lagt ut. Red back såg grymt snygga ut det måste jag hålla med om. Tack för dina svar!Kommentar
Kommentar