...och om USA hänger på kanske Kina också gör det. Verkligen på tiden.
Rädda Klimatavtalet
Kollaps
X
-
-
Fiasko, och en risk för katastrof för mänskligheten.
Ja tror att stormötenas tid är förbi, för många viljor och för lite visioner, gubbväldet blir vårt fördärv.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Trist. Jag tror inte ens på EU. För många kockar med helt olika synsätt. En nordisk union hade möjligvis fungerat. Om det blir för stort, blir det oftast för tungrott.Kommentar
-
Ett maktspel som mer haft att göra om politik mellan de stora giganterna än om klimatavtal.
USA är ynkliga när de inte får bestämma villkor och alla applåderar. Totalt utan ryggrad!
Kina manipulerar och grisar. Ryssland...ja suck..giriga fegisar är de alla!
Nu lämnar dessa herrar över eländet till en annan generation giriga politiker.
Sämst av allt tycker jag att den största idioten i Italien är..Silvio Berlusconi. Har inget med klimatavtalet att göra, men satan vad jag hoppas den jäveln avsätts och åker i fängelse där han hör hemma! Patetiskt att ställa sig upp i bilen och titta ut över befolkningen som om han var ett offer...och att alla ska tycka synd om honom. Ett svin av yttersta proportioner!
*nej jag har inte druckit...bara förbannat trött på svinande politiker *
Annars är jag glad...hehe.Kommentar
-
Kommentar
-
Det är bara att instämma...
Kommentar
-
Kommentar
-
Mer av Smålands stolhet...
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Det som irriterar mig i detta med klimatavtalet är vinklingen i media. Det beskrivs som ledarnas och politikernas ansvar, att det är DE som ska göra något. Och javisst, de SKA göra något... "så länge det inte påverkar mig". Kruxet är att om de fattar några stora beslut så påverkar det våra liv, troligen med något som uppfattas som negativt. Ingen politiker som vill bli omvald vill fatta några obekväma beslut. Ändå lägger vi skulden på dem om "det inte händer något". Lite dubbelmoral kan jag tycka.
De flesta politiker har arbetsvillkor som är extrema, och de får mycket skit hur som helst. I princip omänskliga krav på sig. Hur de orkar med är en gåta för mig - och folk klagar, klagar och klagar - men vill de bli politiker själva? Känns som om vi är på väg att gnälla bort demokratin. Mer gnäll, ingen vill bli politiker... då får vi de politiker vi förtjänar också. Nästan en klassiker, de som borde vara politiker vill inte och en del av de som vill är inte lämpliga.
Börja i världens centrum i stället, dvs med dig själv. Gör något konkret som påverkar klimatet åt rätt håll. Om alla börjar nu så ger det effekt.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ja håller både med dig o inte.
Håller med dig att en kraft är starkast om den kommer innifrån d.v.s från en själv.
Det är helt klart så.
Men när det gäller att fördela miljardbelopp så har både du och jag mycke lite att säga till om. Vårt beslutssystem går ut på att vi enas om en företrädare som ska framföra våra gemensamma tankar och beslut.
O det är där misslyckandet är totalt på Köpenhamnskonferansen. Världens ledare har aktivt valt att inte försöka rädda vår planet.
Målet max 2´C tempökning av jordens medeltemp är utsuddat.
Istället så har man kommit fram till en typisk politisk lösning, med andra ord inte lovat nån ting.
Jag säger inte att det är fel på våra folkvalda, bara det att det systemet som världens människor litar på fungerar inte. Det är för mycket gubbar som ser till sin egen sak helt enkelt.
Därför skrev jag att stormöteseran troligen är förbi, det funkar inte att fördela ett så stort ansvar som vår framtid här på jorden till politiker.
Vi behöver ett annat system helt enkelt.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Ja håller både med dig o inte.
Håller med dig att en kraft är starkast om den kommer innifrån d.v.s från en själv.
Det är helt klart så.
Men när det gäller att fördela miljardbelopp så har både du och jag mycke lite att säga till om. Vårt beslutssystem går ut på att vi enas om en företrädare som ska framföra våra gemensamma tankar och beslut.
O det är där misslyckandet är totalt på Köpenhamnskonferansen. Världens ledare har aktivt valt att inte försöka rädda vår planet.
Målet max 2´C tempökning av jordens medeltemp är utsuddat.
Istället så har man kommit fram till en typisk politisk lösning, med andra ord inte lovat nån ting.
Jag säger inte att det är fel på våra folkvalda, bara det att det systemet som världens människor litar på fungerar inte. Det är för mycket gubbar som ser till sin egen sak helt enkelt.
Därför skrev jag att stormöteseran troligen är förbi, det funkar inte att fördela ett så stort ansvar som vår framtid här på jorden till politiker.
Vi behöver ett annat system helt enkelt.Kommentar
Kommentar