Vildfångade Cacatuoides.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    Vildfångade Cacatuoides.

    Har sett lite bilder på vildfångade Apistogramma Cacatuoides.

    Jag MÅSTE! Ha denna fisk. Hade ju cacaduor innan som jag tyckte var jätte fina, och nu när jag sett den vildfångade varianten så har jag fått ett ha begär som heter duga.

    Någon som vet något ställe som kan få tag på den?!

    Skall förbi Nols i helgen och fråga han men de känns tveksamt, hittade en gammal tråd där någotn hade fått tag på den på trop akvarie imoprt i Gbg. Skall testa att höra mig för där med.

    Några fler förslag?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #2
    Kan man kanse få se dessa bilder. Du kan ju inte bara skriva detta utan att visa oss vad du hittat
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av DRE
      Kan man kanse få se dessa bilder. Du kan ju inte bara skriva detta utan att visa oss vad du hittat
      Om några veckor får jag igång några mindre kar, och tänker då införskaffa några Apistogramma-arter. Min tanke med denna tråd är att vi som håller/är intresserade av att hålla dvärgciklid-arter från Sydamerika i våra kar kan utbyta erfaranheter här (man skulle ju även kunna tänka sig att vi tar upp Crenicara och Microgeophagus


      Där blandannat, samt lite olika sidor jag googlat fram.

      Kommentar

      • Anders i Askim
        NCS Medlem
        • February 2008
        • 1032

        #4
        Ursprungligen postat av JosephineFredrik
        Har sett lite bilder på vildfångade Apistogramma Cacatuoides.

        Jag MÅSTE! Ha denna fisk. Hade ju cacaduor innan som jag tyckte var jätte fina, och nu när jag sett den vildfångade varianten så har jag fått ett ha begär som heter duga.

        Någon som vet något ställe som kan få tag på den?!

        Skall förbi Nols i helgen och fråga han men de känns tveksamt, hittade en gammal tråd där någotn hade fått tag på den på trop akvarie imoprt i Gbg. Skall testa att höra mig för där med.

        Några fler förslag?
        Hej!

        Har du kollat med Hans i Kungsbacka?
        Arken zoo heter butiken idag (ga Zoomässan)
        Har grymt mkt SA.
        Mvh Anders
        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          #5
          Har också sett en del bilder på olika VF-varianter av cacatuoides. Däremot har jag aldrig sett VF i någon butik, inte ens nere i Tyskland. Anders tips är värt att kolla upp, men kolla även med Åleds samt om Lagret kan få hem sådana. Trist nog tror jag det är svårt, och det finns dessutom flera olika färgvarianter i naturen - att få fatt i rätt variant är en utmaning.

          Hilsen,

          /P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #6
            Ursprungligen postat av JosephineFredrik
            http://www.ciklid.org/forum/showthre...=52553&page=24

            Där blandannat, samt lite olika sidor jag googlat fram.
            Jag hade missat den. Jag googlade lite också, riktig snygg!!!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...