Tips på Cirkulations pump

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

    Tips på Cirkulations pump

    hej hej, jag letar efter en bra liten men med storcirkulationsförmåga till mitt akvarium, alltså inte ett med filter utan en cirkulationspump, har ju hört talas om tunze å kornelia(stavning`?) å några andra men jag skulle behöva lite hjälp i rätt riktning.

    mvh
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    #2
    Ursprungligen postat av Decimus
    hej hej, jag letar efter en bra liten men med storcirkulationsförmåga till mitt akvarium, alltså inte ett med filter utan en cirkulationspump, har ju hört talas om tunze å kornelia(stavning`?) å några andra men jag skulle behöva lite hjälp i rätt riktning.

    mvh
    Köpte en Eheim compact 1000 för 390 Pix på Nols ciklidhobby i för en veckasen, mycket nöjd med köpet! Den skall dra runt mellan 200-1000 liter.

    Jag kör den på full kraft och den verkar dra runt vattnet rejält och tro mig den är MYCKET ljudlös jämnfört med mitt Sunsun powerhead.

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • June 2006
      • 961

      #3
      okej! hur ser den ut å så, jag vill gärna att den e så diskret som möjligt.sen bara 1000 liter.. är nog i minsta laget men kan funka

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Ursprungligen postat av Decimus
        hej hej, jag letar efter en bra liten men med storcirkulationsförmåga till mitt akvarium, alltså inte ett med filter utan en cirkulationspump, har ju hört talas om tunze å kornelia(stavning`?) å några andra men jag skulle behöva lite hjälp i rätt riktning.

        mvh
        Om du enbart ska ha något som sätter fart på vattnet så kan jag verkligen tipsa dig om Hydor Koralia serien. Den är alldeles knäpptyst och vispar runt vattnet riktigt bra. Den syns, det gör den, men inte störande då den är svart och försvinner ur blickfånget.

        En sak som jag hoppas fler tillverkare av cirkulationspumpar tar efter och det är den förträffliga magnetfunktionen. Borta är sugproppar som fästen och istället används en magnetklocka som håller allt på plats.

        Ta dig en titt på Koralia serien...

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • June 2006
          • 961

          #5
          malwe! har du länk och säljs den i sverige!

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6


            Säljs på de flesta välsorterade butiker.

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • June 2006
              • 961

              #7
              tackar hjärtligt för hjälpen!

              Kommentar

              • laestander
                Användare
                • April 2009
                • 71

                #8
                Pump

                Aquarium Systems Maxi-Jet MP 1200 för 345 kr kör jag väldigt liten tyst och pumpar 1100 L/h. och drar endast 14 watt. jag har själv beställt 3 till nu som jag ska placera ut i två kar.

                Kommentar

                Arbetssätt...