Fylla Eheim 2213?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    Fylla Eheim 2213?

    Plockade in ytterfiltret ifrån förådet idag som jag tänkte köra till min 222 tank.

    Vetefan vad de är för filter material han jag köpt utav har använt, ser ut som vitt filter ludd i en ett långt "nätrör".

    Är detta något som går att använda eller bör jag byta ut mot annat, isåfall vad (som passar i ett SA kar med mycket växter skall även låta co2:n gå igenom).

    Täntke testa att koppla ihop pumpen och låta den stå och gå ett tag för att kolla så att allt är stabilt (i badrummet innan jag kör den i vardagsrummet).

    Några speciella delar som bör uppmärksammas, kolla slitage osåvidare?!

    Tacksam för hjälp.
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    #2
    inser nu även att jag måste köpa ny slang då han jag handlat av hade akvariet på golvplan så han har haft väldigt korta slangar, är dessa "eheimgröna" slangar något som går att få tag på eller bör jag beställa ifrån en återförsäljare med en gång?


    RED:

    Jisses, nu ger jag upp. Får inte ihop det en gång, förstår inte riktigt vart o-ringen skall sitta imellan pumphuvudet och behållaren!?

    Finns två "naturliga" ställen men då går det fan inte att knäppa igen med spännena. Och då har jag ändå försökt trycka ner pumphuvudet med våld föratt "platta till" o-ringen men de är ändå för högt.

    Sånt här som gör de tråkigt med begagnat prylar.
    Senast redigerad av FrePGun; 09 December 2009, 00:54.

    Kommentar

    • Mats
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 804

      #3
      Hej.
      Det vita nystanet skall ligga i nätet.Sedan finns det bara ett ställe för o-ringen,första falsen gäller.Sedan går det utmärkt att ta lite matolja på o-ringen.Då glider locket på utan våld.
      mvh Mats
      http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • February 2008
        • 778

        #4
        Ken säljer slangar och kopplingar till eheim, han har både eheim orginal slangar och andra tillverkare.
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av KuRtaN
          Ken säljer slangar och kopplingar till eheim, han har både eheim orginal slangar och andra tillverkare.
          Perfekt! Skall dit på lördag efter jobbet en sväng och köpa mat. Tar med fitret så får han hjälpa mig med vad som behövs

          Kommentar

          Arbetssätt...