Ciklidbladet 4/2009 Diskussion av innehållet!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Man kan säga så här

Almanackan skulle inte finnas till, den kostade och var död.

vi var några som tyckte det var tråkigt.

slutet är att den sponsrades av några, andra arbetade gratis samt några bilder tiggdes.

kostnaden för klubben sjönk dramatiskt vilket är viktigt när ekonomin har minskat för klubben
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Mikael W
      NCS Medlem

• August 2002
      • 8621

Man kan också säga så här:

Ett STORT TACK till Dig Christer som gjorde att vi fick en kalender i år, och till Christian som satte ihop den, och till alla andra som bidrog med foton och annonser.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Ursprungligen postat av ozric
        Blev faktiskt lite paff (negativt!) när jag kollade igenomm kalendern. Tycker den ska bestå av fina foton på fisk och/eller akvarier. Inte på "fula gubbar" även om de för föreningen och hobbyn har betytt väldigt mkt.
        Är inne på Christians spår att på nåt sätt ta foton fr fototävlingen.
        Ja, antingen blir man paff eller så tänker man till igen och tycker det är kul med något nytt för en gångs skull. Det e la kul att det är något annat än artbilder på fiskar för en gångs skull. Faktum är att det är egentligen vad kalendern har bestått av, bilder på arter. Det har varit bra bilder, men ingenting berättande. Bilderna har mest varit sådana som platsar i en bok med artbeskrivningar på en biologisk institution. Men det är väl inte meningen vi skall studera sidolinjer eller räkna fjäll? Bra bilder, visst, men roliga? Njää.

När jag fotade kalendern fick jag kritik för att det inte var "kroppsbilder" på hela fiskar, utan detaljbilder och udda bilder, närbilder på fjäll och sånt Jag tyckte jag var kreativ, men det är ju svårt att göra alla nöjda i föreningsverksamhet har jag kommit fram till för läääänge sedan.

Bra jobbat säger jag!
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• discusred
          Användare
          • June 2004
          • 851

Får säga att jag hade högaförväntningar av ciklidbladet 4. Tyckte i förväg att där verkade vara mycket intressant.
          Men jag tyckte till och med att den var bättre än jag tänkt.
          Det som gjorde tidning bättre var två artiklar Åhlanders och Svenssons.
          Väldigt intressanta artiklar.

Det roliga var att det var dom som jag valde och läsa sist, för jag trodde skulle vara för vetenskapliga och svåra för mig.
          Men otroligt bra skrivna!

Rent sagt, väldigt bra tidning tycker jag!

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

Ursprungligen postat av Ove Planstedt
            Jag kan dock förstå att kanske nya medlemmar som inte känner igen "gubbarna" på bilderna är lite besvikna.
            Den enda jag kände igen på bilderna var Kjell, övriga fick jag lära mig vilka de var via texten under. Kändisarna var det kul att få ansikten till, jag kände bara igen dem till namnen. Tjejen med cyklop och tuffa fiskgänget kändes däremot väldans malplacerade då jag inte har minsta lilla susning vilka de är och inte fick någon förklaring heller.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

Arbetssätt...