Pandemi i burken? Fy vad jag är less!
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Jag hade omedelbums börjat filtrera över rejält med aktivt kol. Avtar fiskdöden så är det förgiftning. Annars virus eller bakterier.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Jag satte in aktivt kol igår fm och då inga döda fiskar fanns i morse, så trodde jag att det hjälpte. Virus eller bakterier tror jag inte på längre, då inga andra fiskar i de övriga akvarierna berörs.
Ska flytta alla fiskar till ett annat akvarium, för jag misstänker nu att sanden i karet har något med saken att göra.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jag satte in aktivt kol igår fm och då inga döda fiskar fanns i morse, så trodde jag att det hjälpte. Virus eller bakterier tror jag inte på längre, då inga andra fiskar i de övriga akvarierna berörs.
Ska flytta alla fiskar till ett annat akvarium, för jag misstänker nu att sanden i karet har något med saken att göra.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
mvh Wilhelm
-
Tjena Wilhelm! Beklagar sorgen,det låter nästan som det skulle ha något med el att göra t.ex ett trasigt glas till en värmare som skickar ut en spänning i burken när termostaten slår till eller liknande...Kommentar
-
Nej, det är det inte, då det inte finns nån värmare i karet och det känns inget när jag stoppar ner handen i vattnet.
Men det problemet hade ju varit lättlöst, om det nu hade varit så.mvh Wilhelm
-
Kommentar
-
För tre dagar sedan slutade förhoppningsvis fiskarna dö, då de flyttades till ett nytt akvarium för en vecka sedan, med ny pump nytt vatten och utan sand.
Men av alla fiskar jag hade i T-karet är nu endast en C.leptosoma hane och en nigripinnishona kvar.mvh Wilhelm
Kommentar