If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
En manifestation för vår enda planet. Släck för att kräva att beslutsfattare agerar mot klimatkrisen och den minskade biologiska mångfalden – för en hållbar framtid.
Hej asker och välkommen till ciklidforumet
Ja håller med dig det spelar ingen roll vad regeringar bestämmer om inte det finns människor som bryr sig. Detta är en superlätt att geomföra och alla små människor kan få sig en liten tankeställare. Egentligen helt utan att offra något.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
Kommer aldrig att hända.Jag tycker att det är helt fel att lägga så mycket av klimatfrågan så långt ner som på individnivå. Men gör som ni vill.
Fast just detta är en politisk manifestation och inte egentligen individnivå. Genom att delta visar vi politikerna att vi ser allvarligt på detta.
Personligen ser jag det som politisk feghet att alltid dra upp individen. Det är politiska beslut som krävs, men det är individer och då även deras konsumtionsmönster som orsakar politiken.
En manifestation för vår enda planet. Släck för att kräva att beslutsfattare agerar mot klimatkrisen och den minskade biologiska mångfalden – för en hållbar framtid.
Då måste jag ner på golvet och stänga av mina 2 tajmrar,nope.Men jag kan vänta en timma med att fylla upp min utomhuspool,låta bli att fylla jaccucin,förstår ni vart jag vill komma? Att en lite befolkningsskara på 9 ynka miljoner skulle ha någonsomhelst miljöpåverkan på en planet bestående av 7 tusen miljoner,det är bara dumt.Och då tillråga på allt släcka lyset en timma..Ha,ha. Jag kan låta bli att använda min eltandborste om någon blir glad för det..
Att en lite befolkningsskara på 9 ynka miljoner skulle ha någonsomhelst miljöpåverkan på en planet bestående av 7 tusen miljoner,det är bara dumt.Och då tillråga på allt släcka lyset en timma..Ha,ha. .
Du har missat hela poängen. Handlingen går inte ut på att spara energi, och manifestationen är världsomspännande. Alla planetens 7 tusen miljoner invånare kan alltstå delta, förra året deltog 4008 städer i 88 länder. Men det kanske är för mycket begärt att man läser på lite innan man kritiserar .
Ursprungligen postat av Ola Svensson
Fast just detta är en politisk manifestation och inte egentligen individnivå. Genom att delta visar vi politikerna att vi ser allvarligt på detta.
Kommentar