Medlemskap, inbetalning och CB ?
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Jag har ett förslag.
Jag är helt övertygad att ni kan få upp eran förening till större höjder.
För det första, det är totalt förlegat med årsmöte, det kan väl inte vara meningen att en förening med ca 11oo hundra medlemmar, och från hela norden.
Att det ska bestämmas vad eller hur vi ska göra dom nästa 12 månaderna.
Dom besluten tas i en en stad som kanske 20% av medlemmarna kan nå och som dom har tid till att prioritera att komma till.
Nej se till att ni kan ordna detta med nätets hjälp.
Då kanske ni får fram vad medlemmarna vill, och då kan det bli bra.Qristina
Vi hade på prov elektronisk röstning i tre kommuner i förra kommunalvalet. Visserligen sket det sig, men tekniken finns, och utvecklas.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
här är det kanske hundra aktiva
då är det jämlikare om vi har tex tre frågor och varje fråga har ett eget postgirokonto
då beslutar dom som betalar medlemsavgiften
men båda ideerna är skitdåliga
jag gillar årsmöten då måste man säga sin mening offentligt.....det kallar jag demokrati.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag bara undrar är det jämlikare att alla kan rösta på internet
då är det jämlikare om vi har tex tre frågor och varje fråga har ett eget postgirokonto
jag gillar årsmöten då måste man säga sin mening offentligt.....det kallar jag demokrati.
Så det är bara att meddela i bladet när vi ska ha årsmötet, sedan är det bara att skicka ut en kod och logga in och rösta.
Jag är helt övertygad att det skulle bli minst 100% bättre, ja närmare 500 % bättre uppslutning på nätet.QristinaKommentar
-
Jag är helt övertygad att siffran på Ncs medlemmar som besöker forumet är minst hälften, och och siffran på medlemmar som har datorer är nog siffran minst 90%.
Så det är bara att meddela i bladet när vi ska ha årsmötet, sedan är det bara att skicka ut en kod och logga in och rösta.
Jag är helt övertygad att det skulle bli minst 100% bättre, ja närmare 500 % bättre uppslutning på nätet.Qristinajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
jag gillar årsmöten då måste man säga sin mening offentligt.....det kallar jag demokrati.
Jag är i alla fall också av den gamla stammen och föredrar ett riktigt årsmöte - ansikte mot ansikte.
Vi är ju egentligen tillräckligt många på ciklidstämmorna - problemet är väl bara att de som går på föredragen och middagen inte går på årsmötet. Att skylla på att man inte hinner är ju skitsnack eftersom de flesta av oss t.o.m hinner med att dyka upp på "stämman" en dag innan den äger rum.
På webben är det dessutom en grupp av medlemmar som diskuterar - men kanske hälften av NCS medlemmar är ju inte alls aktiva på ciklid.se och många inte ens på något forum.Kommentar
-
Är det var du kallar demokrati.
Nej det är det inte.QristinaKommentar
-
Får jag fråga.....Är det Janne som svarar ?????jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Har Qristina varit på nåt årsmöte?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kanske dom viktiga frågorna ska upp på ett extra årsmöte
som avhandlas på lördagsmiddagen då brukar vi vara 150-200 personerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag är helt övertygad att siffran på Ncs medlemmar som besöker forumet är minst hälften, och och siffran på medlemmar som har datorer är nog siffran minst 90%.
Jag är helt övertygad att det skulle bli minst 100% bättre, ja närmare 500 % bättre uppslutning på nätet.Qristina
men om det är Janne som stulit din identitet
är detta pinsamt uppvaknande av demokratijag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men detta forumet tar nog alla pris.
Tydligen verkar det lite känsligt, så fort jag nämner min mans användarnamn malawijanne.
Ja ni kan läsa själva vad Christer skriver.QristinaKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar