If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Blir faktiskt lite sugen på jordätare, men bör jag ha VF eller odlade, vad bör jag mer tänka på ? /
VF eller odlat är väl för mig i första ahnd en ekonomisk fråga. Klart att det känns lite "extra" med fina VF.
Jag brukar tänka på två olika sätt: hittar jag en särskild art jag vill ha tar jag reda på info om hur de bäst trivs. Snårigt med växter och mycket rötter eller vill de ha mycket sandyta att böka i. Eller så konstruerar jag en biotop jag vill ha och letar sedan arter som kan passa i tänkt miljö.
Vill jag få lek och kunna dra upp yngel? Ja, då handlar det mer om vattenvärden. Exempelvis Satanoperca daemon som vissserligen går att hålla i kranvatten, men för att få dem att leka och äggkläckning krävs surare vatten.
Titta runt i artregistret och på andra siter.
Välkommen till detta formidabla forum!
Fina bilder på fina fiskar och fint akvarium! Fortsätt att skicka in bilder på forumet och berätta om dina fiskar!
Har du gjort bakgrunden själv?
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
Wow grymma altifronsar, leucostictiorna ser lovande ut också! Stjäl bakgrunden mkt bottenyta?
Förresten inte för att vara sån men är du 100 på att det är altifrons? Sidofläcken ser väldigt stor ut.
Wow grymma altifronsar, leucostictiorna ser lovande ut också! Stjäl bakgrunden mkt bottenyta?
Förresten inte för att vara sån men är du 100 på att det är altifrons? Sidofläcken ser väldigt stor ut.
Tack! Nej jag är inte säker på att det är altifons,kan ju vara Geophagus Surinamensis oxå,vet inte riktigt vad som skiljer dom åt,men handlaren sa att det nog var altifons .
Bakgrunden är väldig mycket 3d så på vissa ställen bygger den ca 20cm och vissa bara 4cm,gillar den för att man inte behöver sillicona fast dom,blir ju såå.. mycket lättare när det är dags för storstädning
Kommentar