If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
På begäran!
Jag har som sagt köpt dom som Sataoperca sp Redlips. Har blivit lite osäker på detta efter att jag sett Pabbes bilder här på forumet. Vad säger ni själva??
På begäran!
Jag har som sagt köpt dom som Sataoperca sp Redlips. Har blivit lite osäker på detta efter att jag sett Pabbes bilder här på forumet. Vad säger ni själva??
De ser bra ut. Skiljer sig inte mycket från mina. Intensitet och utbredning av det röda växlar med humör och mellan individ tycker jag. Ser ibland att vissa av mina får en röd nyans upp över hela nospartiet.
Geo sp Rio negron du visar, är det ett ungdjur? Ser ut att bli fin
Mina har också varierande rödhet(syns lite på den övre bilden) men kan inte säga att dom har lika markerade röda läppar jag har sett på dina Pabbe.
Rio Negron är ca 10-12cm så den är väl inte vuxen men en bit på väg. Är snyggare / mer färgrann i verkligheten. Har en grupp på 6 st varav ett garanterat lekpar. Hannarna har redan börjat utveckla fenstrålar
Har alltid så svårt för att få till färgerna på korten. Att ta med blixt blir ju inte lika snyggt som utan.
Är det inte märkligt hur svårt det är att fånga vissa saker på foto? Vissa fiskar som är otroligt vackra i verkligheten blir alltid rätt dassiga på kort.
Jag tycker detta gäller speciellt för Acarichthys heckelii. Det är den snyggaste art jag någonsin hållt och ändå är de alltid halvsnygga på bild. På denna bild tycker jag att jag hyfsat fått med det snygga med dem men den är helt kass och oskarp i övrigt:
Håller med Olof!
Skulle kunna tro att fiskarna har nån avtryckarsensor i kroppen. Så fort man trycker av flyttar dom på sig.
Har dock sett att dom med bra utrustning lyckas avsevärt oftare. Ett bra macro objektiv ev med en ringblixt till etc gör underverk. En lös blixt kan vara bra för att slippa reflektionerna i glaset.
Jag får väl köra min bildserie att tag till då..
Detta är en bild på en Satanoperca Juripari, ca 10cm. En av sex st i mitt 720..
Går tillsammans med 5 sp Redlips och ett 40-50 tal tetror + 20 Corydorisar och två L-malar.
Var hos Kent i Nol idag och kunde inte motstå hans mellandagsrea med 30% rabatt. Det blev ett gäng fjärilsciklider och 4 scalarer "Blue Honey" inte så stora men redan 2cm fenstrålar på stjärtfenan. Kommer bli hur snygga som helst..
Har det blivit några goa julklappar??
Riktigt fina både scalarer och jordisar! Blev lite inspirerad och försökte få bild på mina Heckelii men det gick sådär. Verkar vara speciellt svårt som ni sa tidigare!
Har 6 st i ett 450 men är riktigt sugen på att fylla ut med en grupp Orange head tapajos, tycker dom är asläckra! Någon här som vet vart man kan hitta fina? Vet du om Kent har Göran?
Kommentar