Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

Ursprungligen postat av DRE
    Pytsade i 25 corydoras Stebai i karet i förrgår. tapajosarna är lite väl nyfikna men ännu har inget käkats upp. Hoppas på att de hinner växa på sig lite.

En sak som jag nu tydligt ser är att tapajosarna är så pass glupska att knappast något når botten. Undrar om jag får svältande corydoras eller om de alltid hittar nåt att äta. Kanske ska jag satsa lite extra på regelbundna tillskott av maltabletter som corydoras också käkar.

Måste bara säga att jag tycker om ditt akvarium skarpt!!! Vad är det för sand du har i?? Tänker skaffa lite finare sand längre fram då min är lite lite för grov tycker jag.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Julas blästersand. Otvättat och dammar inte. Det är sjösand rakt av.
      49 spänn för 25 kilo
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

En film på mina små Jordätare Biotodoma cupido.

http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av c90368
          En film på mina små Jordätare Biotodoma cupido.

Fina!
          Jag tycker även de ser ut att ta för sig rätt bra med tanke på dess ringa storlek samt att de ju är just - cupidos! Lek i antågande eller?

Mvh/Andreas.

Kommentar

• c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

Ursprungligen postat av A C-son
            Fina!
            Jag tycker även de ser ut att ta för sig rätt bra med tanke på dess ringa storlek samt att de ju är just - cupidos! Lek i antågande eller?

Mvh/Andreas.
            De verkar ha anpassat sig efter sällskapet och blivit riktiga små tuffingar som inte tvekar en sekund när det bjuds på mat.

Ja, någonting verkar vara på G

Bara att hoppas, men jag är osäker på könsfördelningen.
            /Maths

Kommentar

• chippog
              Användare
              • August 2008
              • 251

Ursprungligen postat av c90368
              Bara att hoppas, men jag är osäker på könsfördelningen.
              näha! det kan jag aldrig tänka mig... hoppas du har en bättre fördelning än jag med mina pindaré, 6 hannar, 1 hona. lycka till med leken om de nu passar på en tidig vårdag! kul film!!
              en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

I går kväll vid 22.30 var jag ner till akvarierummet för att ge dem lite kvällsmat innan det blir mörkt vid midnatt.

Såg direkt att Jordätarna hade spelet och att något var på G.

Upp och hämtade kameran och började filma och titta naturligtvis.

Allt utvecklades till en praktfull lek! Allt stämde och hon var verkligen sugen på att lägga ägg.

Men allt blev ett totalt kaos filmade 45 minuter och har klippt ner det till ca 16 minuter, allt på filmen visas sekventiellt allt eftersom det händer.

Långa filmer är det, men det är ett intressant förlopp som jag tror att den intresserade uppskattar att se.

Här kommer film 1, tvån blev det misslyckad överföring på vid första försöket så den kommer lite senare.

/Maths

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Läckert! kul att se hela förloppet, ser fram emot kommande film. Hoppas de fixar tuggandet. De har verkligen blivit fina med sina fenstrålar och finare blir de!!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• c90368
                    Användare
                    • September 2007
                    • 890

Här kommer del 2.

/Maths

Kommentar

• c90368
                      Användare
                      • September 2007
                      • 890

Läckert! kul att se hela förloppet, ser fram emot kommande film. Hoppas de fixar tuggandet. De har verkligen blivit fina med sina fenstrålar och finare blir de!!
                      Nja, något tuggande blir det inte som resultat av det här försöket.

Det blev totalt kaos istället
                      /Maths

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

jo de verkar lite vimsiga. Nykära kanske

///David

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Liten rulle på en av mina hannar och nej det är inte en av dina Pablo.
                          Notera hantelparet med frisimmande längst tillvänster i karet, påverkar inte jordätarna märkbart.
                          En del andra tapajosar syns. Jag har 5 som är yngre och som inte färgat ut ännu. just denna jag följer med kameran har lekt 2 ggr och andra gången tuggade han och honan c:a 5 dgr.

Fimen finns i HD, men då måste man klicka eller dubbelklicka på den inbäddade filmen tror jag.
                          [/QUOTE]

///David

Kommentar

• Cronan
                            Användare
                            • July 2008
                            • 907

Liten rulle på en av mina hannar och nej det är inte en av dina Pablo.
                            Notera hantelparet med frisimmande längst tillvänster i karet, påverkar inte jordätarna märkbart.
                            En del andra tapajosar syns. Jag har 5 som är yngre och som inte färgat ut ännu. just denna jag följer med kameran har lekt 2 ggr och andra gången tuggade han och honan c:a 5 dgr.

Fimen finns i HD, men då måste man klicka eller dubbelklicka på den inbäddade filmen tror jag.
                            [/QUOTE]

Jäkligt nice kar. Funderade själv på jordätare ett tag gillar dom skarpt. Vem vet kanske nån dag

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

kul att du gillar det, kan varmt rekommendera dessa firrar. Mycket underhållande.

Men som du vet håller jag på att dra igång ett kar till med CA. Det bästa av och med 2 världar

///David

Kommentar

• Pabbe
                                NCS Medlem
                                • September 2006
                                • 1805

Jordätartråden lever! Sköna filmer!

Kommentar

Arbetssätt...