Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Riktigt läckert DRE!
Snygga bilder DRE! Hoppas det funkar med leken. Väntar fortfarande på att mina Tapajosar skall få tummen ur. Tror dock att det kan bero på att det är för mycket liv i karet?
Funderar på att göra en "makeover" i 840l baljan snart och flytta ut alla sorgmantel-tetrorna(40st), diskusarna(7) och apistogrammorna(4) till 400l karet, redlipsen(5st) åker ner i stora karet och mina lekpar med Helleri + Nicaragua åker ut i ett mindre kar, ev säljer jag dom.
Kan väl avsluta med att berätta att de yngel jag fick av mina egna helleri är borta, de försvannså fort efter de blivit frisimmande att jag aldrig hann flytta några.
/EricKommentar
-
Har haft samma problem .Tror det är en träningssak för föäldrarna. Första leken lyckas nästan aldrig. Klart jag hör av angående Hellerina..
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Så nu har alla sorgmantlarna fått flytta in i lillbaljan och redlipsen står och trycker i ena hörnet på 840litarn. Mina S.Juripari 6-7cm ser nästan lite fåniga ut bredvid +20cm:arna.
Såg en rolig grej idag. En av mina Juripari och en av G.sp Rio Negro simmade omkring med en pinne i munnen. Kan det vara någon form av lekbeteende? Vet ju att Leucostictan håller på så. Det ser kul ut i alla fall!Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Tror inte det är något lekbeteende då dina fiskar fortfarande är en bra bit under 10cm, jurupari skall vara lekmogen vid runt 12-14m och ungefär 2 år gammal.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Haha! Verkar som det är lek på mina S.Redlips!Dom gillade tydligen att flytta till stora karet Mathias såg att det var en av honorna som tuggade idag. Kommer tyvärr inte hem förrän i morgon.. Skit!!
Så nu blir det att sköta vattenbytena, 10% varje dag..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Ja det såg onekligen ut så iaf.. hoppas hon behåller.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Här kommer en liten film på mina Geophagus brachybranchus och en het stund. Tagen för några dagar sedan. Dom är inte så rutinerade ännu och skvätter ägg omkring sig ganska mycket. Inte så smart att lägga ägg på en oval malgrotta kanske.
MickeKommentar
-
Mitt betyg från när jag hade dem är att de är de sämsta föräldrara någonsin, jag förkökte med att inte mata under de första dagarna för att de inte skulle klanta sig där och de hjälpte inte. Jag mörklade karet å de hjälpte inte jag tror rekordet var 3 dagar som tuggandet pågick.
Den gången jag fick yngel på dem så tömde jag honan!
Hoppas verkligen att du har bättre lycka!MVH
KristoferKommentar
-
Tjusigt Jarnis! Alltid kul med lek på firrarna man har.
Hallå Kristofer! Verkar som det gick åt pipan denna gången med :-( har väl haft lek på dom 2-3 ggr sedan jag tog över dom men inte lyckats en enda gång.
Har du fallit ner i akvarieträsket igen eller?Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Hallå hallå
Nä tillbaka kan man inte säga, äger inte ett enda kar för tillfället!
men suget finns där så jag lär ju skaffa kar igen så småning om...
Just nu har jag mest funderat på ett litet kar med killlis i om de blir nåt inom den närmsta framtiden.
Men drömmar om ciklider och channor finns där inne i huvudet så man vet ju aldrig hur längen man lyckas hålla de större karen borta
MVH
KristoferKommentar
-
Här kommer en liten film på mina Geophagus brachybranchus och en het stund. Tagen för några dagar sedan. Dom är inte så rutinerade ännu och skvätter ägg omkring sig ganska mycket. Inte så smart att lägga ägg på en oval malgrotta kanske.
http://www.youtube.com/watch?v=Jv-c_IInvSwKommentar
-
Det var roligt att se. Mina ser precis ut som sina föräldrar. Har 2 par som leker ganska tätt men dom är lite oerfarna så dom lyckas alltid slarva bort alla yngel efter ett tag. Tog upp ett 40-tal och la över i ett yngelkar från förra leken och dom växer och trivs.MickeKommentar
-
-
Kommentar
Kommentar