If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ta det lugnt när de väl börjar leka sker detta konternuerligt i alla fall hos mig. Detta hämmar tillväxten något hos fiskarna..(särskilt honorna enl mina erfarenheter).
Men rätt som det det är ser det ut enl. nedan!! Då kan man inte låta bli att le.
wow, underbara bilder! Längtar till att se samma syn här hemma
Men dina ser ut att vara ganska oranga i botten? Tycker inte mina ser så oranga ut, men det kan ju oxå vara belysning, inredning, kamera osv som påverkar?
wow, underbara bilder! Längtar till att se samma syn här hemma
Men dina ser ut att vara ganska oranga i botten? Tycker inte mina ser så oranga ut, men det kan ju oxå vara belysning, inredning, kamera osv som påverkar?
Hej
Jag tror det kan bero på belysning samt att när de leker och försvarar revir blir de guldaktiga i färg samt röda under huvudet och en bit ner på buken..
Dock är det lite beroende på individer. Bilderna är på den färggrannaste hannen också det par som leker mest frevent...(Jag har endast tagit rätt på yngel från hans lek).
De har precis släppt ut alla yngel till "kosttillskott" till övriga kamrater.
Det är tyvärr fullt i yngelkaret.
Jag tror det kan bero på belysning samt att när de leker och försvarar revir blir de guldaktiga i färg samt röda under huvudet och en bit ner på buken..
Dock är det lite beroende på individer. Bilderna är på den färggrannaste hannen också det par som leker mest frevent...(Jag har endast tagit rätt på yngel från hans lek).
De har precis släppt ut alla yngel till "kosttillskott" till övriga kamrater.
Det är tyvärr fullt i yngelkaret.
aha tänkte nåstan det.
Möblerade om lite i karet vid vb igår, karet blev bättre. Ska ha i lite mer växter oxå, sen är det Co2 som är nästa steg. Idag en dag efter vb ligger ph på 8,2......
aha tänkte nåstan det.
Möblerade om lite i karet vid vb igår, karet blev bättre. Ska ha i lite mer växter oxå, sen är det Co2 som är nästa steg. Idag en dag efter vb ligger ph på 8,2......
8,2 är extremt högt för jordätare, hoppas du får bukt på detta.
Mathias! Acuticepsen är/blir sjukt snygga kommer och kollar till helgen.
Var nere med Zoopet i tyskland i helgen.
Det blev ett gäng med Biotodoma Cupido. Skall slänga upp lite bilder när dom gått klart i karantänbaljan...
Sedan blev det några räkor oxå!
Och "några" pilsner
Det vore roligt att se en helbild på ditt kar. Kan se att du har växter i bakgrunden, kan var samma tema som mitt kar Nyfiken!
Det stämmer.
Karet (720l) har en hammagjord 3D-bakgrund i svart, mot denna står en hel del rötter på vilka jag fäst Anubias.
Efter överproduktion av vallisneria i tanganyika karet, provade jag att borra mängder av hål i ett krukfat av lera, igenom vilket jag "trädde" ett antal Vallisneria (busken strax till vänster om mitten i karet). De tog sig bättre än väntat och sprider sig. Trots bökande sitter de flesta kvar. Så för tillfället även en del växter i framkant
Kommentar