Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Härliga bilder!
    Man blir lite sugen att svänga förbi och ta en titt så plats
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Mattias Nilsson
      Användare
      • April 2002
      • 467

Ursprungligen postat av Micke_720
      Hej

Ta det lugnt när de väl börjar leka sker detta konternuerligt i alla fall hos mig. Detta hämmar tillväxten något hos fiskarna..(särskilt honorna enl mina erfarenheter).
      Men rätt som det det är ser det ut enl. nedan!! Då kan man inte låta bli att le.
      wow, underbara bilder! Längtar till att se samma syn här hemma
      Men dina ser ut att vara ganska oranga i botten? Tycker inte mina ser så oranga ut, men det kan ju oxå vara belysning, inredning, kamera osv som påverkar?
      Mvh
      Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• Micke_720
        Användare
        • November 2003
        • 368

Ursprungligen postat av Mattias Nilsson
        wow, underbara bilder! Längtar till att se samma syn här hemma
        Men dina ser ut att vara ganska oranga i botten? Tycker inte mina ser så oranga ut, men det kan ju oxå vara belysning, inredning, kamera osv som påverkar?
        Hej

Jag tror det kan bero på belysning samt att när de leker och försvarar revir blir de guldaktiga i färg samt röda under huvudet och en bit ner på buken..
        Dock är det lite beroende på individer. Bilderna är på den färggrannaste hannen också det par som leker mest frevent...(Jag har endast tagit rätt på yngel från hans lek).
        De har precis släppt ut alla yngel till "kosttillskott" till övriga kamrater.
        Det är tyvärr fullt i yngelkaret.

Kommentar

• KuRtaN
          Användare
          • February 2008
          • 778

Grymt snygga bilder Micke!

Skall försöka fota mina Acuticeps i morgon, dom har vuxit lite redan och 2 fiskar visar sig väldigt dominanta och färgar otroligt snyggt nu.
          Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Mattias Nilsson
            Användare
            • April 2002
            • 467

Ursprungligen postat av Micke_720
            Hej

Jag tror det kan bero på belysning samt att när de leker och försvarar revir blir de guldaktiga i färg samt röda under huvudet och en bit ner på buken..
            Dock är det lite beroende på individer. Bilderna är på den färggrannaste hannen också det par som leker mest frevent...(Jag har endast tagit rätt på yngel från hans lek).
            De har precis släppt ut alla yngel till "kosttillskott" till övriga kamrater.
            Det är tyvärr fullt i yngelkaret.
            aha tänkte nåstan det.
            Möblerade om lite i karet vid vb igår, karet blev bättre. Ska ha i lite mer växter oxå, sen är det Co2 som är nästa steg. Idag en dag efter vb ligger ph på 8,2......
            Mvh
            Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Såg riktigt riktigt trevligt ut!!

Ja det är väll som ni säger att väntan gör gott i slutet, men känns ändå lite tråkigt att det inte händer så mycket "nytt" i karet...

Får väll köpa på mig någon ny växt och sätta i, alltid något haha.

Kommentar

• KuRtaN
                Användare
                • February 2008
                • 778

Ursprungligen postat av Mattias Nilsson
                aha tänkte nåstan det.
                Möblerade om lite i karet vid vb igår, karet blev bättre. Ska ha i lite mer växter oxå, sen är det Co2 som är nästa steg. Idag en dag efter vb ligger ph på 8,2......
                8,2 är extremt högt för jordätare, hoppas du får bukt på detta.
                Over and out // Mathias

Kommentar

• KuRtaN
                  Användare
                  • February 2008
                  • 778

Lite bilder då som jag lovade

Det var otroligt svårt att fota firrarna, speciellt acuticepsen då dom gärna håller sig i dom mörkare delarna av karet..
                  Over and out // Mathias

Kommentar

• FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

När jag bestämde mig för att skaffa jordätare var Orangeheaden ett självklart val, men de där bilderna får en ju att fundera!

Kommentar

• GöranE
                      Användare
                      • February 2009
                      • 334

Mathias! Acuticepsen är/blir sjukt snygga kommer och kollar till helgen.
                      Var nere med Zoopet i tyskland i helgen.
                      Det blev ett gäng med Biotodoma Cupido. Skall slänga upp lite bilder när dom gått klart i karantänbaljan...
                      Sedan blev det några räkor oxå!
                      Och "några" pilsner
                      Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av KuRtaN
                        Lite bilder då som jag lovade

Det var otroligt svårt att fota firrarna, speciellt acuticepsen då dom gärna håller sig i dom mörkare delarna av karet..
                        Trevliga bilder & intressanta fiskar!
                        Bilder samt beskrivning för S.acuticeps saknas i artregistret...

Mvh/Andreas.

Kommentar

• olof
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1823

Ursprungligen postat av A C-son
                          Trevliga bilder & intressanta fiskar!
                          Bilder samt beskrivning för S.acuticeps saknas i artregistret...

Mvh/Andreas.
                          Då lägger jag upp bilden i artregistret. Om det är OK för dig förståss Mathias?

mvh

olof
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• -DD-
                            Användare
                            • March 2009
                            • 16

Tänkte passa på att dela med mig av några bilder på mina jordätare (när det ändå finns ett forum för det)

En av mina orange head hanar. Har lite mer blått på kroppen en de andra två och hamnar därför oftere på bild.

och med lite överblick
                            S. jurupari (varav den ena gnuggat pannan mot en sten) och Tapajos orange head

/David

Kommentar

• c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

Ursprungligen postat av -DD-
                              Tänkte passa på att dela med mig av några bilder på mina jordätare (när det ändå finns ett forum för det)

En av mina orange head hanar. Har lite mer blått på kroppen en de andra två och hamnar därför oftere på bild.

[ATTACH]24293[/ATTACH]

och med lite överblick
                              S. jurupari (varav den ena gnuggat pannan mot en sten) och Tapajos orange head
                              [ATTACH]24292[/ATTACH]

/David
                              Det vore roligt att se en helbild på ditt kar. Kan se att du har växter i bakgrunden, kan var samma tema som mitt kar Nyfiken!

http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

Kommentar

• -DD-
                                Användare
                                • March 2009
                                • 16

Det vore roligt att se en helbild på ditt kar. Kan se att du har växter i bakgrunden, kan var samma tema som mitt kar Nyfiken!
                                Det stämmer.
                                Karet (720l) har en hammagjord 3D-bakgrund i svart, mot denna står en hel del rötter på vilka jag fäst Anubias.

Efter överproduktion av vallisneria i tanganyika karet, provade jag att borra mängder av hål i ett krukfat av lera, igenom vilket jag "trädde" ett antal Vallisneria (busken strax till vänster om mitten i karet). De tog sig bättre än väntat och sprider sig. Trots bökande sitter de flesta kvar. Så för tillfället även en del växter i framkant

Kommentar

Arbetssätt...