Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Nilsson
    Användare
    • April 2002
    • 467

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
    Jäkligt smart lösning måste jag säga...

Finns ett 800 Liters till salu i Norrköping för 1500, NÅGOT sugen blir man...
    tycker att man alltid är sugen på större.... Såg ett på runt 1300l på blocket, hade varit så häftigt! Någongång SKA jag ha ett kar på 2,5-3m! Tänk så mycket kul man kunde få plats med....

Fina bilder ni lägger in allihop, finns gott om fina kar och vackra fiskar där ute! Alltid kul att se och så insprirerande!
    Mvh
    Mattias

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

Kommentar

• GöranE
      Användare
      • February 2009
      • 334

Just nu är jag väl lite mätt då karet är såpass nytt men om det dyker upp ett större till rätt pris så vete f..
      Ett typ 250 långt 90-100 djupt och 60 högt vore maffigt och precis vad jag skulle kunna klämma in under trappan

Dyker upp en massa trevligt på blocket. Gäller bara att kolla ofta och ha lite is i magen. Stora kar är svårsålda..
      Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

Ursprungligen postat av GöranE
        Just nu är jag väl lite mätt då karet är såpass nytt men om det dyker upp ett större till rätt pris så vete f..
        Ett typ 250 långt 90-100 djupt och 60 högt vore maffigt och precis vad jag skulle kunna klämma in under trappan

Dyker upp en massa trevligt på blocket. Gäller bara att kolla ofta och ha lite is i magen. Stora kar är svårsålda..
        Absolut.

Skulle vilja ha ett på 2x1 meter med 60 cm höjd, då snackar vi botten yta. Är inte så noga med längden för min del känns som att det ibland blir svårt att suga in helheten av karet då.

Fördelen är ju dock att man kan ha "flera" akvariet i ett, ett sten parti, ett med bara någon fin rot, en lite mer tätplanterad...

Kommentar

• GöranE
          Användare
          • February 2009
          • 334

Nu jäklar finns Tomas Weideners bok SouthAmerican Eartheaters till salu här på ciklid..

Kolla annonsen: http://www.ciklid.org/kop_salj/kop_s...a.php?nr=40681

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Den finns också på Akvarieleasing i Stockholm, nya ett antal ex för under 400 spänn, jag köpte efter ett tips
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• GöranE
              Användare
              • February 2009
              • 334

Där kan man snacka om fynd..
              Kolla annonsen, där står nypris på 400 dollar!
              Dom kanske glömde dollartecknen på akvarieleasing
              Tror du dom har fler??

Ursprungligen postat av DRE
              Den finns också på Akvarieleasing i Stockholm, nya ett antal ex för under 400 spänn, jag köpte efter ett tips

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

De har säkerligen fler. De har en öppnad framme och de hämtade en inplastad på lagret och jag fick känslan av att de hade flera inplastade, men det vet jag dock ej.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• FrePGun
                  Användare
                  • March 2009
                  • 2410

Nu har även jag testat att mata mina jordätare med skalade gröna ärtor.

SUCCE!!!

Det var regelrätt slagsmål om maten, sällan dom drar grus och sånt runt sig så det smattrar i rutan men det gjorde det, vad som var roligt var att några som var ännu mer förtjusta i det var pansarmalarna!!!

Så nu vill även jag rekommendera detta, aldrig fått den reaktionen på matning innan.

Kommentar

• EricH
                    Användare
                    • July 2009
                    • 110

Dum fråga men det är bara vanliga frysta ärtor som finns i vilken matdisk som helst som du tinat?

Hur gjorde du för att bli av med skalen?

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Just dessa ärtor är det och jag brukar ta ut dem ur frysen och hälla hett vatten över democh sedan trycka bort skalet, men Pabbe (om jag förtod det rätt) mosade bara ärtorna och la i skalen också, dessa åts upp av ancistus (så man kanske ska ha sådana för att detta ska funka)

///David

Kommentar

• FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

Ursprungligen postat av EricH
                        Dum fråga men det är bara vanliga frysta ärtor som finns i vilken matdisk som helst som du tinat?

Hur gjorde du för att bli av med skalen?
                        Jupp just sådana, mina var av märket eldorado och således väldigt billig ny favorit mat för mina fiskar!!!

Bara att klämma lite på dom så åker själva ärtan ur skalet hur lätt som hellst, jag gjorde nog lite för många bara, en 10-15 stycken räcker till en lagom portion tror jag.

Men jag sparade bara lite i kylskåpet som dom får imorgon.

Kommentar

• Micke_720
                          Användare
                          • November 2003
                          • 368

Ursprungligen postat av GöranE
                          Där kan man snacka om fynd..
                          Kolla annonsen, där står nypris på 400 dollar!
                          Dom kanske glömde dollartecknen på akvarieleasing
                          Tror du dom har fler??
                          Jepp, jag tror de har fler...jag lämnade nog 4-5 st efter mig. ; )

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Där har vi den skyldige, tack för tipset Micke

///David

Kommentar

• Micke_720
                              Användare
                              • November 2003
                              • 368

Hej

Laddar upp en dagsfärsk bild på en av mina dominerande hanar

Kommentar

• FrePGun
                                Användare
                                • March 2009
                                • 2410

Fasen så fin!

Kommentar

Arbetssätt...