Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Ursprungligen postat av GöranE
    Nej va f.. Nu hade fingarna sluntit ordentligt.. Hanen är ca 15cm med en begynnande puckel i pannan. Här är en länk till en skapligt nytagen bild på min hona.

Och en ett år gammal på paret med yngel.

http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...-yngel&cat=500
    Jag tänkte nästan att det kanske hade blivit så. Lät stort för en Thorichtys. Snygga fiskar!

/Jocke

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Nu har jag lek på ett annat par tapajos orange heads. De har lagt rom en bit upp i akvariet på en gren. På stammen till samma gren har hantlarna lagt rom för 3:e gången (på sitt vanliga ställe).

Första leken för detta jordätarpar så jag får se om det håller hela vägen. Denna gång ska jag inte dammsuga upp rommen i alla fall.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• GöranE
        Användare
        • February 2009
        • 334

Se där ja! Gratulerar. Väntar fortfarande på att mina skall ta steget :-)

Ursprungligen postat av DRE
        Nu har jag lek på ett annat par tapajos orange heads. De har lagt rom en bit upp i akvariet på en gren. På stammen till samma gren har hantlarna lagt rom för 3:e gången (på sitt vanliga ställe).

Första leken för detta jordätarpar så jag får se om det håller hela vägen. Denna gång ska jag inte dammsuga upp rommen i alla fall.
        Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• EricH
          Användare
          • July 2009
          • 110

Kul att se DRE!

Jag funderar på om jag skulle åka till Kent i Nol till helgen och se om han har nåt läckert att ha ihop med Heckelii'n. Någon som har förslag så kanske jag kan kika lite hemma innan?

Kommentar

• FrePGun
            Användare
            • March 2009
            • 2410

Ursprungligen postat av EricH
            Kul att se DRE!

Jag funderar på om jag skulle åka till Kent i Nol till helgen och se om han har nåt läckert att ha ihop med Heckelii'n. Någon som har förslag så kanske jag kan kika lite hemma innan?
            Om inte annat så kan de vara en idé att kolla upp vad han har inne i förväg för han har inte särskilt mycket SA inne.

Kommentar

• EricH
              Användare
              • July 2009
              • 110

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
              Om inte annat så kan de vara en idé att kolla upp vad han har inne i förväg för han har inte särskilt mycket SA inne.
              Ne det är jag fullt medveten om tyvärr. Ska till Göteborg så tanken är att ta vägen över han. Sen ska jag försöka kika lite i Gbg med om jag får tid över, vilket troligtvis inte kommer hända. Ville bara ha nån dag på mig och få lite tips av er som redan håller liknande fiskar med andra arter vad som går ihop och inte. Även om mina kommer växa till sig ser det nästan lite tomt ut i dagsläget

Inte så stor fisk visserligen men du körde Fjärilar i ditt stora kar va?

Kommentar

• GöranE
                Användare
                • February 2009
                • 334

Kent har ett gäng med olika jordätare. Altifrons, Biotodoma Cupido och wavrini(tror jag). Även Orangehead och S.Daemon

Såg att Hercules zoo hade geophagus surinamensis och Pellegrini förra helgen.
                Dom har även Satanoperca Juripari. Dom är billiga oxå!

Hör av dig om du åker förbi. Jag bor två km från Kent. En kopp java kan man väl ställa upp med..

Kul att se DRE!

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Ursprungligen postat av DRE

Idag ser det ut som om honan tuggar ser det ut som. hur länge pågår det?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

Ne det är jag fullt medveten om tyvärr. Ska till Göteborg så tanken är att ta vägen över han. Sen ska jag försöka kika lite i Gbg med om jag får tid över, vilket troligtvis inte kommer hända. Ville bara ha nån dag på mig och få lite tips av er som redan håller liknande fiskar med andra arter vad som går ihop och inte. Även om mina kommer växa till sig ser det nästan lite tomt ut i dagsläget

Inte så stor fisk visserligen men du körde Fjärilar i ditt stora kar va?
                    Ja de gör jag, funkar fint, hannen jag bort orangeheaden som om dom vore tetror, tuffa små rackare, finns ju boliviansk fjäril med den blir väl något större. Vet att han har fina exemplar av bägge delar.

Kommentar

• KuRtaN
                      Användare
                      • February 2008
                      • 778

Måste säga att tropen hade / har dom snyggaste fjärilarna jag någonsin sett, aldrig sett ngt som ens vart i närheten faktiskt..
                      Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

Ursprungligen postat av KuRtaN
                        Måste säga att tropen hade / har dom snyggaste fjärilarna jag någonsin sett, aldrig sett ngt som ens vart i närheten faktiskt..
                        Där ser man, längesen jag var där. ligger så avsider för min del tyvärr, men jag gillade det stället nästan lika mycket som nol hehe.

Kommentar

• GöranE
                          Användare
                          • February 2009
                          • 334

Lagt in lite bilder på mitt 840l och några av firrarna(G.sp Rio Negro och Satanoperca Juripari). Kolla länken nedan.

Kommentar

• FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

Ursprungligen postat av GöranE
                            Lagt in lite bilder på mitt 840l och några av firrarna(G.sp Rio Negro och Satanoperca Juripari). Kolla länken nedan.

http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...cat=500&page=3
                            Fan så läckert!!!

När du tröttnat på karet kommer jag och hämtar det för dig!!!

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Riktigt läckert.

///David

Kommentar

• Micke_720
                                Användare
                                • November 2003
                                • 368

Hej

Snyggt kar Göran..

Kommentar

Arbetssätt...