Beror på hur man ser det. Jag tinar mina lite i vatten. Vill man skala är det bara att trycka till lite lätt så får man bort skalet. Eller som jag numera gör, mosar med en gaffell och fiskarna silar bort skalen som ancistrusarna älskar att gnaga på. Under tiden jag pluppar bort skalen tittar jag på karet o lyssnar på radio eller en skön favoritskiva Nytta med nöje
Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Några bilder på mina tapajos orange heads. Jag har 10st totalt, men en av de 10 är svår att upptäcka han/hon håller sig för sig själv och lite grinigare än de andra. Jagar bort även de största och drar sig undan. Dock ätvillig och snabb och pigg så jag är inte orolig.
En slutbild på karet som det ser ut nu. 936 liter.Kommentar
-
Då skall jag införskaffa lite räkor i helgen då!
Jag har faktiskt också just en individ utav sex i mitt fall som är väldigt grinig och har ockuperat ena änden av akvariet där inget får komma i närheten, ibland är hon (ganska säker på att de är hona) ute och simmar hos dom andra, men ALDRIG att någon får vara i hennes hörn.
Lite nya bilder, var ju ett tagsen.Kommentar
-
Då skall jag införskaffa lite räkor i helgen då!
Jag har faktiskt också just en individ utav sex i mitt fall som är väldigt grinig och har ockuperat ena änden av akvariet där inget får komma i närheten, ibland är hon (ganska säker på att de är hona) ute och simmar hos dom andra, men ALDRIG att någon får vara i hennes hörn.
Lite nya bilder, var ju ett tagsen.Kommentar
-
Men det ligger långt fram i tiden isåfall.
Tror faktiskt det ligger så långt fram i tiden att jag hellre skänker bort karet som de är och skaffar nytt och bygger nu bakgrund i.Kommentar
-
Låter bra det för ditt kar är snyggt och du har rätt biotop för karet också. Verkligen toppenkar.Kommentar
-
Kommentar
-
kanonsnyggt du har fina scalare där färg tycker jag.. ser den snyggt rötter med växter..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Kan man utgå från någon tumregel för bottenyta per jordätare?
Hantlarna jagar inte jordätarna annan än då de har frisimmande yngel men ska de leka i den takt de nu gör så kan det bli issues.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ja det stämmer! Har ett fullvuxet lekpar. Hanen ca 25cm och honan max 7-8cm. Leker med jämna mellanrum. Trevliga fiskar..
Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
/EricKommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av GöranE; 26 January 2010, 23:11.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Nej va f.. Nu hade fingarna sluntit ordentligt.. Hanen är ca 15cm med en begynnande puckel i pannan. Här är en länk till en skapligt nytagen bild på min hona.
Och en ett år gammal på paret med yngel.
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...-yngel&cat=500Kommentar
-
Dom leker typ varje månad men jag har bara tagit hand om ynglen en gång. Fick sålt allihop till en handlare i närheten.
Har dom tillsammans med Satanoperca sp Redlips idag. Funkar bra. Redlipsen är iofs fullvuxna, närmare 20cm.Jordätare är det som gäller..Kommentar
Kommentar