De är nästan 1cm.
Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
hehe så det kan gå, har lyckats sabba 2 lekar av mina Apistogramma en gång Pulchra en gång Biateniata. Båda gångerna lyfte jag ur krukan som romen låg i utan att se dom förrens det var förstenOver and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Skratta på du bara!
Jag borde bli medlem här snart, betalat och klart men väntar på slutinfo så jag kan posta bilder. Jag har dock lagt upp några bilder på återstående rom med föräldrar här:
Hola bandidos, Jag liksom många andra hade ett akvarium som barn (35 år sedan) och när jag nu har egna barn som skaffat akvarium så har jag insett att jag har haft detta intresse latent som legat lagrat någonstans i huvudet och vilat. Vi har nu 3 akvarium igång men samtliga är helt på barnen villkor och är således fisksoppor,Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Skratta på du bara!
Jag borde bli medlem här snart, betalat och klart men väntar på slutinfo så jag kan posta bilder. Jag har dock lagt upp några bilder på återstående rom med föräldrar här:
http://www.zoopet.com/forum/showthre...91#post1365191
Beklagar verkligen händelsen. Misstag kan alla göra, men jag förstår känslan hos dig. Det handlar trots allt om liv...Kommentar
-
Fan, skaffat ny flickvän som vill flytta ihop. Hon vill dessutom skaffa akvarium (Jag är nu akvarielös). Så hon har pratat om nått jävla väggakvarie eller något 50 liters. Oj vad lätt det var att väcka akvarie-tarmen. Vipps så finns planera på ett 720 med Orange heads som huvudfisk och dessutom en massa fin utfyllnad i form av vackra tetror och malar och någon fjärilsciklid kanske. Kan bli dyrt detta
Jag som trodde jag slutat för tillfälletKommentar
-
härligt att du kommer tillbaks Fiskarna i sig är väl inte tokdyra? Orange head finns ju överallt att få tag på nu. Klart tetror kan bli dyrt speciellt om man skall ha många och av ngn finare sort.Over and out // Mathias
-
Skratta på du bara!
http://www.zoopet.com/forum/showthre...91#post1365191Over and out // Mathias
-
Sen vet jag inte om det finns, men kanske att man skulle våga testa VF orange head. Har för mig jag såg det på zoomässan i kungsbacka för något år sedan och de var inte så tokigt dyra ändå.
Sen den där lilla zebramalen kostar väl fortfarande några tusenlappar va?Kommentar
-
Japp rom finns i en cirkel kring det område jag dammsög. Blir kul att se i morgon om de kläck soch hur föräldrarna ser på det hela.
Välkommen Johho till jordätarträsket, vilka tetror är du ute efter. För små kan slinka ner i jordätarnas magar skulle jag kunna tänka mig. Mina är väldigt små ännu så länge och jag har dolkstickor som blir rätt stora.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Japp rom finns i en cirkel kring det område jag dammsög. Blir kul att se i morgon om de kläck soch hur föräldrarna ser på det hela.
Välkommen Johho till jordätarträsket, vilka tetror är du ute efter. För små kan slinka ner i jordätarnas magar skulle jag kunna tänka mig. Mina är väldigt små ännu så länge och jag har dolkstickor som blir rätt stora.
Jag vet inte något om jordätare, bara haft Uaru innan från SA. Men står i beskrivningen att Orange Head är stimfisk så tänkte försöka få plats med 10 stycken kanske. Vet inte om det är mycket eller lite. Sen lite roliga malar på det. 10+ corydoras och en del roligare och snygga sugmalar av nån sort. Det ska helt enkelt vara snyggt att se påKommentar
-
Glöm Kardinaler & vinkeltetror ihop med Orange head.. tyvärr. Dom äter gärna riktigt små firrar. Farsan har blivigt av med både koppartetror, vinkeltetror och neoner.Over and out // Mathias
-
Jag blev av med 3 neontetro jag hade i på prov men så har jag hantlar oxå.
Jordätare trivs bäst i 6+ stora grupper, circus.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Finns det någon stor och lika i ögonfallande tetra då? Kan inte säga att tetror är mitt expertområde Kardinalerna blir ju ganska stora tycker jag. Annars blir det väl dyr mat till fiskarnaKommentar
-
Finns mååånga högväxta tetror. Citrontetra, Rosentetra, Sorgmanteltetra o.s.vOver and out // Mathias
-
Colombiatetra. Ungefär som en femkrona. Snygga. Silvergrå kropp med grönblå rygg o röda fenor. Tål allt. Som handlarn sa när jag köpte mina: " Du kan kasta dem i golvet och stampa på dom och de lever..."Kommentar
Kommentar