Ja jag ser ryggfenorna och de var verkligen höga, kan du få till en bild då de spänner upp den ordentligt?
Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Det kommer senare, men nu skall jag ut och åka lite snowboard förstOver and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Sen ska man lyckas få ett kort precis när dom spänner sig också vilket inte är det enklaste då det alltid skall vara någonting i vägen så ni får hålla till godo med dessa så länge
Ops.. Apiston kanske inte skulle vart i denna tråden, men men..Over and out // Mathias
-
Redan snowboardat färdigt eller var det för kallt
De är riktigt trevliga firra helt klart, jag gillar nog mest de däringa linjerna, men det blir ju kul att se fenstrålarna då de blir lite äldre, redan u ser man att de är långa.
Har du ap i samma kar?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Grattis till väldigt vackra fiskar Mattias!! Kunde ju ana hur granna dom blir igår redan efter du släppt i dom.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Ja jag kör Apisto i samma kar fast inte den på bilden.
Har A.Carreiro 1+2 ihop med mina jordisar.Over and out // Mathias
-
Jag har också apor i mitt jordätarkar. ap.Viejita och Cacadua går i samma som G. Tapajos Orange Head,G(ca 15cm). Rio Negro och Satanoperca Juripari. Dom två sistnämnda är ungfiskar i 5-8 cm klassen. Verkar som Tapajosarna inte rör sådant som äter från botten, däremot ligger tetror risigt till om dom är för små.. har jag märkt. Blev av med tjugo st på tre dagar. Dyrt foder..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Tog dom dina nya serpatetror?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nu har man fotat lite så jag får väl dela med mig lite
Bild 1: Mina "rotflyttare" S.Leucostictia
Bild 2: S. Leucostictia
Bild 3: Dominant hane av S. Leucostictia
Bild 4: Ensamvarg Har bara en av dessa.
Bild 5: S. AcuticepsOver and out // Mathias
-
Nej dom har klarat sig. Köpte ett gäng på 25 glödbandstetror för några veckor sedan och där vart dom bara 5 kvar på 2-3 dagar. Orangehaden simmade omkring tjocka som bollar ;-). Nu har jag bara sådana som är höga i kroppen, Serpa,Sorgmantel och Citrontetra.
Attans vad fräcka dina firrar är Mathias!!Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Grymma bilder Mathias. Nu ser man den höga ryggfenan tydligt, snyggt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag är dum!!! inte klok helt enkelt!!
Jag har haft en del problem med filtrering alternativt infusorier och tänkte att det kanske är filtren som syresätter filtermaterialen otollräckligt så jag gjorde ren filtren och med detta så spydde de ut en massa grums i akvariet. Jag tänkte att då kan jag väl dammsuga lite och byta 10% vatten eller så. Vid dammsugningen upptäckte jag en massa grums på en rund sten vid främre rutan i akvariet och dammsög det så när som möjligt för att få med evetuell sand. Jag skrapade även stenen lite. Då såg jag att 2 av mina Tapajos bet i häverten?? Jag fick plötsligt ett infall och kollade noggrannare...
De hade ju för t-san lagt rom på stenen och var förbannad för att jag sög upp hälften! Uggh, de är inte stora men jag har sett lite lekbeteende och de har putsat på stenen men jag har mest tänkt att det är väl bra träning.
Snacka om ångest!Senast redigerad av DaRe; 07 January 2010, 22:05.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag är dum!!! inte klok helt enkelt!!
Jag har haft en del problem med filtrering alternativt infusorier och tänkte att det kanske är filtren som syresätter filtermaterialen otollräckligt så jag gjorde ren filtren och med detta så spydde de ut en massa grums i akvariet. Jag tänkte att då kan jag väl dammsuga lite och byta 10% vatten eller så. Vid dammsugningen upptäckte jag en massa grums på en rund sten vid främre rutan i akvariet och dammsög det så när som möjligt för att få med evetuell sand. Jag skrapade även stenen lite. Då såg jag att 2 av mina Tapajos bet i häverten?? Jag fick plötsligt ett infall och kollade noggrannare...
De hade ju för t-san lagt rom på stenen och var förbannad för att jag sög upp hälften! Uggh, de är inte stora men jag har sett lite lekbeteende och de har putsat på stenen men jag har mest tänkt att det är väl bra träning.
Snacka o ångest!Kommentar
-
Jo visst, men man känner sig så himla dum. Det blir intressant att se hur länge de håller på. Om det blir några frisimmande kanske jag flyttar över dem till karet med hero red shoulder ynglen för att se om de går att dra upptillsammans. Eller är det meningslöst?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det går nog bra att ha de ynglen tillsammans. Beror på hur stora hantelynglen hunnit bli; de kan börja hacka på nykomlingarna.Kommentar
Kommentar