Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

Ursprungligen postat av A C-son
    Visst väcker de beundran...Trevliga länkar Olof!
    Jag såg den här videon på youtube för ett tag sedan och de är helt klart bland de snyggaste Guianacara jag någonsin sett!

Mvh/Andreas.
    Helt otroliga! Verkligen drömfiskar!

mvh

olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• zenon
      Användare
      • September 2009
      • 168

Att owroewefi var så färggrann. Det har jag aldrig förstått. Här är en till från samma akvarium:

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Verkligen fantasiska i dessa lekfärger (antar jag). Också ögonplaceringen tilltalar mig, ganska högt upp påhuvudet. Ett sofistikerat uttryck.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• zenon
          Användare
          • September 2009
          • 168

Dessa är ju jag som sagt var väldigt svag för. Hur snygga som helst!!!
          Det tar bara en stund innan kameran hittar rätt!

Senast redigerad av zenon; 30 December 2009, 19:42.

Kommentar

• Nicke SA
            NCS Medlem
            • January 2007
            • 290

Kollade ett par tre gånger på filmerna och jag tror det är owroewefi på de filmerna. I en av filmerna var de lika mina i lekdräkt, men tvärbandet överensstämde inte med de jag har när man såg fler exemplar. Det är dock lurigt att identifiera dem...
            Det verkar vara ett par stycken som håller Guianacara geayi Oyapock, dessutom finns det några granna på lagret i Sthlm.
            Men är det någon som sett andra Guianacara i handeln på sistone?
            Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

• Nicke SA
              NCS Medlem
              • January 2007
              • 290

[QUOTE=zenon;796692]Att owroewefi var så färggrann. Det har jag aldrig förstått.
              Underbara bilder på guianacara i den här länken (vet i och för sig att jag länkat till den tidigare)

För övrigt måste jag säga att jordätartråden är toppen
              Mvh Niklas
              Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

• GöranE
                Användare
                • February 2009
                • 334

Gratulerar till en riktigt snygg fisk. Utfärgade vuxna är något av det snyggaste som finns..
                Dessa står högt på önskelistan..

Ursprungligen postat av EricH
                Var nere hos Kent i helgen för något helt annat men kom hem med ett gäng vf acarichthys heckelii. Aldrig haft jordätare och det kanske inte var helt rätt sort att börja med men f*n vad fina de är! Går ihop med ett gäng c. adoplfoi, red devil scalarer och pirangatetror i mitt 450 och har aldrig varit såhär nöjd. Men jag känner att jag har väldigt mycket att lära mig med matning och liknande efter att ha läst den här tråden! Grymt fina fiskar och kar ni har!

/Eric
                Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• EricH
                  Användare
                  • July 2009
                  • 110

Tack ska du ha GöranE! Hoppas verkligen jag kan klara av att hålla dom. Det var Kent i Nol som kom med förslaget och jag föll direkt!
                  Är helt grön när det gäller dessa vackra jordätare så jag försöker suga i mig så mycket info som möjligt av er som hållt dom ett tag! Vill gära ha så många konkreta tips som möjligt!

Har själv börjat fundera över om inte jag har ett väl litet filter, kör med det som sitter original i juwels kar..?

Kommentar

• GöranE
                    Användare
                    • February 2009
                    • 334

Hej EricH
                    Bra filtrering är ett måste då Heckelin är känslig, så mycket filter det bara går, beror naturligtvis på hur mycket fisk du har i baljan oxå. Är fiskarna du köpte odlade eller vildfångade?

Btw: Någon som har bra erfarenhet av NLS foder??

Tack ska du ha GöranE! Hoppas verkligen jag kan klara av att hålla dom. Det var Kent i Nol som kom med förslaget och jag föll direkt!
                    Är helt grön när det gäller dessa vackra jordätare så jag försöker suga i mig så mycket info som möjligt av er som hållt dom ett tag! Vill gära ha så många konkreta tips som möjligt!

Har själv börjat fundera över om inte jag har ett väl litet filter, kör med det som sitter original i juwels kar..?
                    Senast redigerad av GöranE; 30 December 2009, 22:26.
                    Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• olof
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1823

[QUOTE=Nicke SA;796717]
                      Ursprungligen postat av zenon
                      Att owroewefi var så färggrann. Det har jag aldrig förstått.
                      Underbara bilder på guianacara i den här länken (vet i och för sig att jag länkat till den tidigare)

För övrigt måste jag säga att jordätartråden är toppen
                      Mvh Niklas
                      Klassiker:

mvh

olof

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

Ursprungligen postat av GöranE
                        Hej EricH
                        Bra filtrering är ett måste då Heckelin är känslig, så mycket filter det bara går, beror naturligtvis på hur mycket fisk du har i baljan oxå. Är fiskarna du köpte odlade eller vildfångade?

Jag matar en hel del med NLS. De jordätare jag har matat med fodret var mina gamla G. altifrons samt B. cupido. Jag tyckte det fungerade bra.

/Jocke

Kommentar

• olof
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1823

Hög temperatur är A och O för Heckeli. (vet detta av egen bitter erfarenhet) Detta + bra filtrering och ej allt för agressivt sällskap så ska det nog funka. Heckeli är med största sannolikhet vildfångad eftersom de är nära nog omöjliga att odla eftersom de är tunnelgrävare.

mvh

olof

Kommentar

• EricH
                            Användare
                            • July 2009
                            • 110

Ursprungligen postat av GöranE
                            Hej EricH

Har ett fluval 405 ytterfilter men vet inte om det blir för bra skjuts i baljan då, de gillar väl det lite lugnare?

Jag köpte 6st vildfångade av han. Något speciellt man bör tänka på då?

Kommentar

• EricH
                              Användare
                              • July 2009
                              • 110

Ursprungligen postat av olof
                              Hög temperatur är A och O för Heckeli. (vet detta av egen bitter erfarenhet) Detta + bra filtrering och ej allt för agressivt sällskap så ska det nog funka. Heckeli är med största sannolikhet vildfångad eftersom de är nära nog omöjliga att odla eftersom de är tunnelgrävare.

mvh

olof
                              Ja det är lite tråkigt att det som sagt är omöjligt att få yngel på dom. Jag ligger på runt 28,5 grader i karet. Är det okej och är det något annat jag ska tänka på?

Tack för all info!

Kommentar

• Nicke SA
                                NCS Medlem
                                • January 2007
                                • 290

[QUOTE=olof;796782]Off topic, undrar om det där är gott??

Kommentar

Arbetssätt...