Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Att owroewefi var så färggrann. Det har jag aldrig förstått. Här är en till från samma akvarium:
Kommentar
-
Verkligen fantasiska i dessa lekfärger (antar jag). Också ögonplaceringen tilltalar mig, ganska högt upp påhuvudet. Ett sofistikerat uttryck.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kollade ett par tre gånger på filmerna och jag tror det är owroewefi på de filmerna. I en av filmerna var de lika mina i lekdräkt, men tvärbandet överensstämde inte med de jag har när man såg fler exemplar. Det är dock lurigt att identifiera dem...
Det verkar vara ett par stycken som håller Guianacara geayi Oyapock, dessutom finns det några granna på lagret i Sthlm.
Men är det någon som sett andra Guianacara i handeln på sistone?Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
[QUOTE=zenon;796692]Att owroewefi var så färggrann. Det har jag aldrig förstått.
Underbara bilder på guianacara i den här länken (vet i och för sig att jag länkat till den tidigare)
För övrigt måste jag säga att jordätartråden är toppen
Mvh NiklasMina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Gratulerar till en riktigt snygg fisk. Utfärgade vuxna är något av det snyggaste som finns..
Dessa står högt på önskelistan..
Var nere hos Kent i helgen för något helt annat men kom hem med ett gäng vf acarichthys heckelii. Aldrig haft jordätare och det kanske inte var helt rätt sort att börja med men f*n vad fina de är! Går ihop med ett gäng c. adoplfoi, red devil scalarer och pirangatetror i mitt 450 och har aldrig varit såhär nöjd. Men jag känner att jag har väldigt mycket att lära mig med matning och liknande efter att ha läst den här tråden! Grymt fina fiskar och kar ni har!
/EricJordätare är det som gäller..Kommentar
-
Tack ska du ha GöranE! Hoppas verkligen jag kan klara av att hålla dom. Det var Kent i Nol som kom med förslaget och jag föll direkt!
Är helt grön när det gäller dessa vackra jordätare så jag försöker suga i mig så mycket info som möjligt av er som hållt dom ett tag! Vill gära ha så många konkreta tips som möjligt!
Har själv börjat fundera över om inte jag har ett väl litet filter, kör med det som sitter original i juwels kar..?Kommentar
-
Hej EricH
Bra filtrering är ett måste då Heckelin är känslig, så mycket filter det bara går, beror naturligtvis på hur mycket fisk du har i baljan oxå. Är fiskarna du köpte odlade eller vildfångade?
Btw: Någon som har bra erfarenhet av NLS foder??
Tack ska du ha GöranE! Hoppas verkligen jag kan klara av att hålla dom. Det var Kent i Nol som kom med förslaget och jag föll direkt!
Är helt grön när det gäller dessa vackra jordätare så jag försöker suga i mig så mycket info som möjligt av er som hållt dom ett tag! Vill gära ha så många konkreta tips som möjligt!
Har själv börjat fundera över om inte jag har ett väl litet filter, kör med det som sitter original i juwels kar..?Senast redigerad av GöranE; 30 December 2009, 22:26.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Har själv börjat fundera över om inte jag har ett väl litet filter, kör med det som sitter original i juwels kar..?
mvh
olofKommentar
-
Jag köpte 6st vildfångade av han. Något speciellt man bör tänka på då?Kommentar
-
Hög temperatur är A och O för Heckeli. (vet detta av egen bitter erfarenhet) Detta + bra filtrering och ej allt för agressivt sällskap så ska det nog funka. Heckeli är med största sannolikhet vildfångad eftersom de är nära nog omöjliga att odla eftersom de är tunnelgrävare.
mvh
olof
Tack för all info!Kommentar
Kommentar