If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja, Guianacara är trevliga . De har lekt 5-6 gånger sen jag köpte dem för ca ett år sen. Mina 5 har idag blivit 13. Hållandet av dem är ganska oproblematiskt. De har aldrig blivit sjuka, leker ganska enkelt och ger mig underållning med sin jakt och imponerbeteende sinsemellan.
Om jag skulle springa på en annan Guianacara skulle jag nog slå till igen...
Slänger upp en gammal bild tagen med mobilkameran på en något algbevuxen ruta. Lade upp en annons på dem i höstas men jag kände att det skulle bli lite knepigt att leverera.
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Var nere hos Kent i helgen för något helt annat men kom hem med ett gäng vf acarichthys heckelii. Aldrig haft jordätare och det kanske inte var helt rätt sort att börja med men f*n vad fina de är! Går ihop med ett gäng c. adoplfoi, red devil scalarer och pirangatetror i mitt 450 och har aldrig varit såhär nöjd. Men jag känner att jag har väldigt mycket att lära mig med matning och liknande efter att ha läst den här tråden! Grymt fina fiskar och kar ni har!
/Eric
Senast redigerad av EricH; 30 December 2009, 08:25.
Var nere hos Kent i helgen för något helt annat men kom hem med ett gäng vf acarichthys heckelii. Aldrig haft jordätare och det kanske inte var helt rätt sort att börja med men f*n vad fina de är!
/Eric
Jag tror inte du kommer att ha anledning att ångra dig!!!
Jag skulle vilja slå ett litet slag för släktet guianacara i tråden. Jag har aldrig haft dem själv men visst blir man sugen när man ser bilder som i dessa trådar:
De är lite mindre än Geophagus altifrons typen och verkar lättare att hålla och odla.
mvh
olof
Visst väcker de beundran...Trevliga länkar Olof!
Jag såg den här videon på youtube för ett tag sedan och de är helt klart bland de snyggaste Guianacara jag någonsin sett!
Kommentar