Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Ursäkta (trådavvikelse) men nu har hantlarna lagt rom men verkar helt obeskymrade över att read head simmar 1cm från rommen. Ingen jakt. Däremot jagar de bort de andra hantlarna jag har i karet.
Bilder:
Hola bandidos, Jag liksom många andra hade ett akvarium som barn (35 år sedan) och när jag nu har egna barn som skaffat akvarium så har jag insett att jag har haft detta intresse latent som legat lagrat någonstans i huvudet och vilat. Vi har nu 3 akvarium igång men samtliga är helt på barnen villkor och är således fisksoppor,
ej jordätare på dessa dock, möjligen skymtar någon i bakgrunden.
Ja, då går de bra ihop med tapajos; de är också förvånansvärt toleranta när andra icke artfränder kommer nära lekplatsen.Kommentar
-
Idag skall det koppas in Bilder kommer ikväll på mina nyförvärv.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Ser fram emot bilderna. Hur stora är de?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jo det stämmer, mina kan bli röda inte bara på läpparna utan även i ett område runt omkring, typ en cm runt munnen.
Mina redlips har gått tillsammans med Juriparina men dom är bara små ungfiskar så det tar nog ett tag innan det blir aktuellt med den risken.
Jag har Satanoperca sp Red Lip och det ser ut som läpparna är lite mindre/tunnare än på mina. Kan ju bli större när dom blir äldre? Ljuset vid fotot kanske gör att dina ser ljusare ut än mina? Kolla foton på mina redlip på nedanstående länk.
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...d-lips&cat=500
Annars ser de ut som dina.
En fråga: ser att du anger du har jurupari och red lips. Går de tillsammans? Korsningsrisk borde föreligga? Red lips verkar ju vara en jurupariod.
Mvh
Pablo[/QUOTE]Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
DRE: Mellan 9-14cm skall dom vara.
Vad jag hört så skall Satanopercor vara väldigt duktiga på att inte korsa sig, jag har ju 2 olika sorters Leucostictia och dom bryr sig inte om varandra, aldrig sett ngn form av uppvaktning.Over and out // Mathias
-
men om de leker samtidigt, bryr sig spermierna nog inte om någon uppvaktning...en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
Kommentar
-
Mina S.Acuticeps blir försenade till den 5:e Kent hann inte med det idag tyvärr..Over and out // Mathias
-
Tomten kom med Aqualog Southamerican Cichlids 1 & Thomas Weidner - South American Eartheaters frågan är om det kan bli mer fulländat?Over and out // Mathias
-
Lite filmer uppe! Skitkvalle dock men bättre än inget kanske
http://www.youtube.com/user/KuRtaNx3.../0/P6A1EDuwjcU Film på bland annat mina Leucostictia yngel
http://www.youtube.com/watch?v=PaF0EWN6AhI Filmar lite i mitt stora kar.Senast redigerad av KuRtaN; 25 December 2009, 19:18.Over and out // Mathias
-
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Hej!
Jag skulle vilja slå ett litet slag för släktet guianacara i tråden. Jag har aldrig haft dem själv men visst blir man sugen när man ser bilder som i dessa trådar:
De är lite mindre än Geophagus altifrons typen och verkar lättare att hålla och odla.
mvh
olofKommentar
-
De är riktigt fina, de har ett gäng mycket fina individer på akvarielagret och man blir onekligen sugen! Jag tycker de guianacara på den andra tråden var extra fina med sina oranga inlägg.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar