Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Hmm, det var ju nytt ljus! Jag har nämligen ett 430 liters med blåmålad bakgrund som skulle må bra av en uppfräshning, men jag vill inte ha för mycket volym som tas bort, samt stenig bakgrund.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• luger
      Användare
      • January 2011
      • 8

Rockzolid har en som heter Borneo,den bygger bara 0,3-4 cm,ser riktigt snygg ut!
      Super flot baggrund, der ikke tager meget plads i akvariet.  Godstykkelsen er 0,3 cm. I akvariet fylder baggrunden 0,3-4 cm i dybden. ...

Kommentar

• hollowman
        Användare
        • February 2006
        • 199

Aquatropic i sala säljer Rock Zolid !!!!!!!! www.aquatropic.se

Kommentar

• EricH
          Användare
          • July 2009
          • 110

Satt och försökte lära mig lite på kameran idag. Blev inget vidare men delar med mig lite bilder iaf.

2 bilder på karet

//Eric
          Senast redigerad av EricH; 22 February 2011, 08:27.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Skämtar du! assnygga foton! Heckeliin var riktigt fin. Tycker du de är dåliga så måste du delta i fototävlingarna.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• EricH
              Användare
              • July 2009
              • 110

Tusen tack DRE!! Kanske skulle be någon som kan redigera fixa till dom.
              Känns som man ligger en bit efter många som lägger ut skitläckra kort!

Hittade en lite frän bild där alla heckeliina samlade ihop sig för att va med

//Eric
              Senast redigerad av EricH; 22 February 2011, 08:34. Anledning: Fixade till bilden

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Redig grupp du har! Kul

///David

Kommentar

• EricH
                  Användare
                  • July 2009
                  • 110

Ursprungligen postat av DRE
                  Redig grupp du har! Kul
                  Tack!

Har inte du några mer bilder/filmer på ditt stora kar? Verkligen avgudar måtten du har på det!

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Jo det blir väl snart dags för lite bilder. Det finns en del i SA tråden och tidigare här i denna tråd, men jag tror ett par Orange heads leker ikväll så jag skulle ju kunna fota dem lite.

///David

Kommentar

• chippog
                      Användare
                      • August 2008
                      • 251

kan bara hålla med om karets och fiskarnas utseende, luger! tänkte du förresten ha växter i karet eller ska du hålla det "rent"?
                      en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Ursprungligen postat av EricH
                        Hittade en lite frän bild där alla heckeliina klumpade sig för att va med

//Eric
                        Du kan lägga in bilderna direkt i forumet om du vill. När du svarar så kan du scrolla ned och där finns en knapp "Hantera bifogade filer" sedan väljer du vilka bilder du vill lägga in.

///David

Kommentar

• GöranE
                          Användare
                          • February 2009
                          • 334

En härlig bild på dom vackraste fiskarna som finns!!

Har ju själv endast en grann hona kvar då hanen gick och dog för mig, även andra nytillskott har gått samma väg.
                          Upplever dom som väldigt känsliga. Har du något bra knep??

Ursprungligen postat av EricH
                          Tusen tack DRE!! Kanske skulle be någon som kan redigera fixa till dom.
                          Känns som man ligger en bit efter många som lägger ut skitläckra kort!

Hittade en lite frän bild där alla heckeliina samlade ihop sig för att va med

//Eric
                          Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• KuRtaN
                            Användare
                            • February 2008
                            • 778

Har haft lek på S. Red-lips och lyckades fota lite =) Slänger även upp lite andra kort på altifronsarna som växer så det knakar =)
                            Har haft lek-liknande sysselsättning hos 2st altifronsar också, men dom är alldeles för små..tror jag?
                            Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• RobinH
                              Användare
                              • August 2008
                              • 2150

Ursprungligen postat av KuRtaN
                              Har haft lek på S. Red-lips och lyckades fota lite =) Slänger även upp lite andra kort på altifronsarna som växer så det knakar =)
                              Har haft lek-liknande sysselsättning hos 2st altifronsar också, men dom är alldeles för små..tror jag?
                              Grattis kul..
                              CA

Kommentar

• nicson
                                Användare
                                • January 2010
                                • 639

Ursprungligen postat av KuRtaN
                                Funkar det att dra upp dina yngel i samma kar som scalarerna? Frågar eftersom jag idag upptäckte att ett Orange head Tapajos-par i mitt 540-l SA tuggar - bägge två! Ett yngel stack på fel håll och blev scalaremat på nolltid -ca 40 st kvar...Uaru är inte fiskätare, malarna i karet är för små och flaggcikliderna går aldrig ner till botten.

Nu är artemian på kläckning, de äter väl det?

Kommentar

Arbetssätt...