Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • September 2007
    • 890

Jordätar film.

http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Härlig känsla!
      Är detta den dominanta hannen som filar på sitt revir?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

Just det!
        /Maths

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Man ser det på honom. Han känner sig stursk så det räcker. Jagar han över hela karet eller bara kring den stenen? Har han ingen hona som är intresserad?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• c90368
            Användare
            • September 2007
            • 890

Han jagar över hela karet och han har en eller flera honor som är intresserade, men han är nog lite väl het på gröten så de tröttnar på honom.
            /Maths

Kommentar

• c90368
              Användare
              • September 2007
              • 890

Nu har jag lärt mig att hantera det här med format och fått till mina bilder så de får plats

Så här kommer lite bilder på Jordätare.
              /Maths

Kommentar

• c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

Några bilder på en lite mindre representant, cupido.
                /Maths

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Härliga bilder! Cupidon är en riktig fin fisk som jag alltid spanar på men aldrig slår till. Det kanske är dags!

///David

Kommentar

• EricH
                    Användare
                    • July 2009
                    • 110

Riktig snygga bilder på fina fiskar!

Kommentar

• GöranE
                      Användare
                      • February 2009
                      • 334

Lek på sp Rio Negro

Riktigt snygga Biotodomor Maths!

Då har dom äntligen fått tummen ur eller vad man säger när det gäller fiskar
                      Dom har hållit på som sista veckorna med uppvaktningen och i natt stämde tydligen allt efter vattenbyte igår och en redig dos med frysfoder. På morgonen fanns den en kaka med ägg på en sten i ena hörnet av akvariet
                      Har haft lek förut men utan framgång och då jag har ett gäng på sex st av denna vackra jordätare så jag vet inte om just detta par har lekt förut. Skall bli kul att se om dom klarar av att vakta äggen och ynglen.
                      Senast redigerad av GöranE; 16 January 2011, 16:34.
                      Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• ohr
                        Användare
                        • December 2010
                        • 5

Ursprungligen postat av GöranE
                        Jag har läst läst lite om pappaterra i boken "Southamerican Eartheaters" av T.Wedner och av det du skriver om lekbeteendet verkar det inte vara rätt fisk!? Du får lägga in lite bilder så vi kan jämföra..
                        I boken står det att det bara är honan som vårdar ynglen.
                        just det
                        Dom anstellda på Akrarielagret gjorde et kjempejobb med at ge mig ett par, det va inte så enkelt og tog rett mycket tid før dom. Jag kommer att åka tills stockholm igen enbart før att handla der Dom sålldes som sagt som Satanoperca cf. pappaterra. Det kan vara at den cf`en er viktig? Er det ingen annan som har fått ynglar eller kommer i håg dom?

Provar med lite bilder via Photobucket:

Jag har två Satanopercaer till av en annan typ, gissar det er leucositcta? Ni kanske ser det på dom her bilderna, annars har jag betre bilder av dom.
                        Senast redigerad av ohr; 16 January 2011, 17:00.

Kommentar

• GöranE
                          Användare
                          • February 2009
                          • 334

Nu när jag fick se dina bilder stämmer dom väldigt väl med en av bilderna bilderna i Weidners bok. Ingen annan Satanoperca har en så tydlig sidolinje. Leucostictan har den också, men inte lika tydlig. Ialla fall i boken.

Kommentar

• GöranE
                            Användare
                            • February 2009
                            • 334

Nu var banne mig äggen borta nu på morgonen! Ger mig F.. på att det är Ancistrusen som varit där och glufsat i sig dom.
                            Han var i närheten av äggen igår kväll och jordisarna lyckades inte jaga bort honom. Dessutom såg jag andtydan till "spår" där äggen legat.
                            Nu åker f.. skapet ut..!!

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Ursprungligen postat av GöranE
                              Nu var banne mig äggen borta nu på morgonen! Ger mig F.. på att det är Ancistrusen som varit där och glufsat i sig dom.
                              Han var i närheten av äggen igår kväll och jordisarna lyckades inte jaga bort honom. Dessutom såg jag andtydan till "spår" där äggen legat.
                              Nu åker f.. skapet ut..!!
                              Hehe,

välkommen i gänget. Jag har jagat min Ancistrus i 936 liters burken i 6 månader men han vägrar lyda. Håller på att bygga en fälla i plastnät får se om jag lyckas.

///David

Kommentar

• Ola Svensson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 14633

Ursprungligen postat av ohr
                                just det
                                Dom anstellda på Akrarielagret gjorde et kjempejobb med at ge mig ett par, det va inte så enkelt og tog rett mycket tid før dom. Jag kommer att åka tills stockholm igen enbart før att handla der Dom sålldes som sagt som Satanoperca cf. pappaterra. Det kan vara at den cf`en er viktig? Er det ingen annan som har fått ynglar eller kommer i håg dom?

Provar med lite bilder via Photobucket:

Jag har två Satanopercaer till av en annan typ, gissar det er leucositcta? Ni kanske ser det på dom her bilderna, annars har jag betre bilder av dom.
                                cf är en förkortning av latinska confer och används i betydelsen liknar eller jämför. Det används oftast när man vet att det inte är en viss art men att den liknar den, men det används också när man är osäker på om det är en viss art eller inte.

Det finns en liten text i ämnet under "frågor & svar" http://www.ciklid.org/joomla/index.p...=246&Itemid=57
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...