Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ska försöka få till ett foto snart på dom.
Dom försvarar ynglen bra så jag tror inte jag plockar dom än.
Mina har lagt på en skifferplatta som ligger helt öppet i mitten på karet, så stället är inte något speciellt alls. Den mest öppna platsen i karet dit nästan alla simmar förbi titt som tätt.4451 lKommentar
-
-
Här kommer en bild på G. sp rio negro paret med yngel.
Lekplatsen är på skifferplattan baktill.
Måste även påpeka att dom är ruggigt bra yngelvårdare för att vara första kullen.4451 lKommentar
-
Snyggt! Får se om det händer något med mina nu när jag har bytt vatten och gett mycket mat. Dom höll på och putsde på en sten igår kväll. Återkommer.
Btw! Har du köpt dina hos Kent i Nol?? Vi kanske har fiskar ur samma grupp?Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Nix det har jag inte.
Beställde mina från Tjeckien, fast jag vet inte var Kent köpt sina iofs.4451 lKommentar
-
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Dom är ca 12cm skulle jag gissa.
Idag var det lite tråkigt, ynglena var lite olydiga när dom släppte ut dom, drog runt i hela karet, men altumen tyckte det var både kul o gott.
Blev lite stressigt ett tag, kapade till ett rör så jag kunde suga upp en del, föräldrarna lyckades rädda en del, så nu har jag flyttat ca 30-40st skulle jag tro. Får räcka för denna kullen, resten får gå kvar.4451 lKommentar
-
Låter som en trevlig setup med fiskar du har i det karet.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
/JockeKommentar
-
Kolla in bilderna, speciellt den sista där de äter... Vilken bild!!
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
Kommentar