14-15cm som vuxna, har sett dom lite då och då dock i gbg området.
Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Det finns ett stort stim på Akvarielagret i stockholm, svenskodlade och riktigt fina.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jag skulle föreslå minst 375 liter, om de parar ut och du får fler än ett par så blir kanske till och med det lite trångt. Ett par kan du nog ha i ett 250 liters kar.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Nu jäklar är min G.sp Rio Negro = G.Winemilleri ?? börjat leka igen.. La ägg under två-tre timmar igår. Var kvar i morse. Hoppas dom lyckas bättre denna gång.. ÅterkommerJordätare är det som gäller..Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ser ut som en bra bild på
Geophagus abalios
Vet ej, men tippar på det. Den har något randig stjärtfena, större lateral prick än en altifrons, ganska röda ögon, färgen på fjällen, formen generellt.
Vilken är det?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
-
Satanopercor blir rätt stora men är samtidigt väldigt lugna jämfört med Geophagus tapajos orange head exempelvis. Jag har läst att de behöver c:a 500 liter men jag tror egentligen att 375 skulle fungera med en mindre grupp.
Andra med mer egna erfarenheter av dessa??Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Skulle nästan tro att 375 är i minsta laget då dom slåss väldigt mkt inom gruppen. Har själv försökt ha Leucostictia i ett 375L vilket inte alls fungerade speciellt bra. Beror ju självklart på storleken på fisken också. Mina var 25cm+.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Ok, ja det går att läsa att det är ganska aggressiva så det talar ju för större med andra ord. 500L är antagligen ganska rimlig bedömning.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar