Nu har mina tapajos lekt drygt en vecka efter att de bosatte sig här hemma!
Jordätartråden!
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Stora fina ex. Har det blivit någon rom ännu?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Det verkar vara en hona och tre hanar!
Hälsning framförd!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Lyfter tråden med lite nya bilder.
Möblerade om lite i karet igen, verkar trots allt som att mina jordätare trivs med fler större öppna sim ytor än många mindre gömställen... fler av dom, har grannare färger nu iaf.
Känns fortf som en evighet till man kan få se lite lek m,m dock en del revir strider och sådant. kollade när jag tog första bilden på dom, och de var den 14 september, vilket ju betyder att dom inte alls är så gamla som jag trodde. två månader kvar till ett års gränsen skulle jag tro då de var ett par månader gamla när jag köpte dom.
Scalarena är de dock full fart på, ingen rom ännu men slagsmål och lek tendenser hela tiden.
Har lite planer på att skaffa en till större balja att köra som växt kar framförallt och ha min jordätar balja med "kalt" inredd som den såg ut i början, tycker fiskarna gör sig bättre i den miljön.Kommentar
-
Ett litet familjealbum med några av mina "orangehead tapajos".
Vissa individer utvecklar ganska kraftiga pannknölar. Jag har spart några individer från varje kull och behållit dem till vuxen storlek för att se hur bl.a deras pannor utvecklas.
Bild 1 hane
Bild 2 storebror till hane på bild 1
Bild 3 Pappa (börjar bli gammal och trött)
Bild 4 Mamma
Tror min grupp kanske har ovanligt branta och kraftiga pannor. De flesta äldre och dominanta hanar utvecklar dock mer eller mindre stora pannknölar.
Hanen på bild 2 är väl outstanding kanske. Nästan Tuppkam (Geophagus steindachneri ) över den.Kommentar
-
Hehe ja de var rejäla pannben på de där!! Dock ska dom väll få lite mer huvud vid vuxen ålder?? Börjat se tendenser på de på min största firre... Och kollar på man Wilhelms bilder så har ju även hans det...Kommentar
-
Ja, min min erfarenhet är att panna o huvud börjar växa till vid 18-24 månader. Sen varierar det mellan individer och kön och status.Kommentar
-
Satanoperca sp. Redlips
Fyra av mina redlips har radat upp sig som inför ett foto till ett skivomslag kanske...?Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar