Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

Ursprungligen postat av EricH
    Här kommer ett kort på en av mina Heckelii. Svårt att få ett kort som gör han rättvisa med fenstrålar och allt men men. Denna är en av de större jag har och är drygt 10cm.

Var allt nere och smygtittade på dina på långfredagen Göran och dom var riktigt läckra!
    snygg...vill ha en grupp såna också.. ; )

Kommentar

• EricH
      Användare
      • July 2009
      • 110

Ursprungligen postat av GöranE
      Riktigt snygga firrar dina med. Hur många har du?
      Visst är dom hos Kent läckra, ad säger du? RUnt 20cm på hannen i alla fall! Var bara tvungen att köpa dom. Hör av dig nästa gång du åker ner så kan jag bjuda på en kopp och lite akvarietittande / tjöt
      Ja det var dom allt! Det är lite dålig belysning i det karet dessutomså med lite mer ljus blir det ännu bättre!
      Jag har 7st i lite varierande storlekar, den på bilden är den största och sen är dom ner till runt 5cm.

Ja jag hade allt dig och dina Helleri i åtanke men tyvärr fanns inte tiden. Var mer en smash and grab hos Kent

Ursprungligen postat av Micke_720
      snygg...vill ha en grupp såna också.. ; )
      Tack! Den dagen jag får lite mer utrymme så ska jag bannemej köra ett 720 óch med alla konstens regler för att få dom att bli fler Då ska ni här få köpa så många det finns!
      Senast redigerad av EricH; 07 April 2010, 00:57.

Kommentar

• GöranE
        Användare
        • February 2009
        • 334

Har funderat på att silikona fast en 2-3dm lång bit 75mm PVC avloppsrör i bakkanten av det karet där jag skall ha Heckelina. Sedan täcka med sten och sand för att gömma det. Dom är ju grottlekare om jag har läst rätt. Det kanske skulle kunna trigga till lek tillssammans med en ph sänkning, vattenbyten, olika mat och
        Borde väl räcka med 75mm?

Ursprungligen postat av EricH
        Ja det var dom allt! Det är lite dålig belysning i det karet dessutomså med lite mer ljus blir det ännu bättre!
        Jag har 7st i lite varierande storlekar, den på bilden är den största och sen är dom ner till runt 5cm.

Ja jag hade allt dig och dina Helleri i åtanke men tyvärr fanns inte tiden. Var mer en smash and grab hos Kent

Tack! Den dagen jag får lite mer utrymme så ska jag bannemej köra ett 720 óch med alla konstens regler för att få dom att bli fler Då ska ni här få köpa så många det finns!
        Jordätare är det som gäller..

Kommentar

• FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

Det är sjukt fina fiskar Göran och jag kan tänka mig att ditt vildfångade par är riktigt grannt.

Ska nog en tur till Nol i helgen så får jag ta en kik på dom.

Här kommer lite bilder på mina Orangehead som känns rätt tråkiga jämnförelsevis hehe.

Kommer dock aldrig göra mig av med dom, dom har blivit som kompisar haha olika individer.

Vallesnerian har börjat ta sig ordentligt som ni ser.

Kommentar

• GöranE
            Användare
            • February 2009
            • 334

SOm sagt tidigare så blev jag "kär" direkt
            Hade tänkt hämta dom på söndag em så vi kanske ses
            Orangehead är aldrig tråkiga! Har också en grupp , grymt snygga. Speciellt den dominante hanen.

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
            Det är sjukt fina fiskar Göran och jag kan tänka mig att ditt vildfångade par är riktigt grannt.

Ska nog en tur till Nol i helgen så får jag ta en kik på dom.

Här kommer lite bilder på mina Orangehead som känns rätt tråkiga jämnförelsevis hehe.

Kommer dock aldrig göra mig av med dom, dom har blivit som kompisar haha olika individer.

Vallesnerian har börjat ta sig ordentligt som ni ser.

Kommentar

• FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

Ursprungligen postat av GöranE
              SOm sagt tidigare så blev jag "kär" direkt
              Hade tänkt hämta dom på söndag em så vi kanske ses
              Orangehead är aldrig tråkiga! Har också en grupp , grymt snygga. Speciellt den dominante hanen.
              Var där idag. Fantastiskt fina fiskar!

Ta dock en extra koll på hanen, såg ut som han hade något på ena sidfenan, så du inte får hem sjukdom! Är dock inte hundra procent säker på detta!

Kommentar

• GöranE
                Användare
                • February 2009
                • 334

OK! Såg jag inte själv. Tack för påpekadet. Skall kolla det.

Kommentar

• EricH
                  Användare
                  • July 2009
                  • 110

Det får vi väl hoppas att det inte ska vara några problem! Ska ner imorgon eller på söndag, ska allt ta ett sista kik och dregla lite jag med. Mina är ju inte fullt så stora än

Kommentar

• GöranE
                    Användare
                    • February 2009
                    • 334

Hittade denna film på tuben. Finns med ett lekande Heckelii par på slutet. Nog svårt att efterlikna i ett akvarium..

Edit: Gå in på youtube och sök på:
                    Amazon underwater habitat

Finns ett antal filmer där det skymtar bla jordätare

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    Senast redigerad av GöranE; 10 April 2010, 07:59.

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Riktigt bra filmer en tapajos orange head ser det ut som skymtar i #3
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

Jäkligt intressanta filmer, gillar delen som är i lagunen mest, vilket paradis, minus de livsfarliga ormarna då!

Kommentar

• KuRtaN
                          Användare
                          • February 2008
                          • 778

Ja dom är helt grymma dom filmerna, om jag inte minns fel är det en del ur Blue Planet serien? Finns ju även en del spännande filmsnuttar i planet earth serien.
                          Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

Satanoperca leucosticta från Imazo

Hej på er

Någon som vet om Imazos små (3-5cm) odlade Satanoperca leucosticta är fina? Funderar på att beställa hem ett gäng genom min lokala affär.

/Jocke

Kommentar

• Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

Ursprungligen postat av Banderad
                              Hej på er

Någon som vet om Imazos små (3-5cm) odlade Satanoperca leucosticta är fina? Funderar på att beställa hem ett gäng genom min lokala affär.

/Jocke
                              Jepp, tycker de är granna! Men skulle rekommendera den större storleken de har.
                              Mvh Alex

Kommentar

• Banderad
                                Användare
                                • February 2006
                                • 3479

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                                Jepp, tycker de är granna! Men skulle rekommendera den större storleken de har.
                                Har de en större odlad? De har ju en VF större såg jag. Men det är en viss skillnad på pris där...

/Jocke

Kommentar

Arbetssätt...