skära laminerat glas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gnorfy

    skära laminerat glas

    jag undrar helt enkelt ifall man kan tex med en glasskärare skära laminerat glas tex 2* 10mm som ej är härdat ?
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av gnorfy
    jag undrar helt enkelt ifall man kan tex med en glasskärare skära laminerat glas tex 2* 10mm som ej är härdat ?
    Tänk så här
    laminat är två glasskivor med en gummimatta limmad emellan

    1.om du skär med en glaskniv den ena sidan o sedan knäcker den, krossas den andra.

    2.skär du båda vilket är mycket omständigt då skären ska vara exakt, sedan knäcker du försiktigt bara ena glasskivan vänder glaset o knäcker andra, när du sedan bryter glaset så pass mycket att du ska kunna skära bort plasten emellan kommer det att flyga glaskross.

    3. enda sättet är att såga, men ingen vill göra det (glassåg 7000kr köp en)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • joker73

      #3
      Ursprungligen postat av gnorfy
      jag undrar helt enkelt ifall man kan tex med en glasskärare skära laminerat glas tex 2* 10mm som ej är härdat ?
      Vet at på 2*6 mm så kappet vi først på den enne siden, så den andre siden
      knakk forsiktig begge veier, så helte vi på litt sprit som vi satte fyr på, og lirket forsiktig glassende fra værandre. Vi brukte ikke glassende til akvarium, men for vårt bruk funket dette bra.

      Kommentar

      • gnorfy

        #4
        Ok då vet jag iaf att det går .. en firma som har en vattenskärare kanske kan göra jobbet , har för mej att dom skär med sand och vatten och en mkt högt tryck

        Kommentar

        • endymion

          #5
          Ursprungligen postat av gnorfy
          Ok då vet jag iaf att det går .. en firma som har en vattenskärare kanske kan göra jobbet , har för mej att dom skär med sand och vatten och en mkt högt tryck
          Självklart går det vattenskära men kapsnittet blir inte snyggt. Jag känner till ett företag som säkert kan skära glasen men jag minns inte jag de heter just nu, de ligger utanför Jönköping iaf.

          Kommentar

          Arbetssätt...