ny på forumet en första fråga=)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnny_r

    ny på forumet en första fråga=)

    hej johnny hetter jag ock är nybliven akvarium ägare fick en påfågelcyklid model halvdöd av en kompis skaffade mej ett 175l kar insåg dock att det ej funkade med vår nya familjemedlem så införskafade ett 500l kar i går mycket bättre nu till frågan jag har en dotter på 14 månader som inte kan låta bli o dra u uterfiltrets slangar som hänger (fluval 403)finns det inner filter som håller samma klass?så slipper dottern bli sugen på o pilla o jag kan sova lungnare=)
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Välkommen till forumet!

    Det finns innerfilter som duger mycket bra. Ett exempel är den gamla klassikern Eheim 2252.



    Det finns flera olika modeller och tillverkare, men Eheim klassas som en av de bättre och håller högsta kvalitet.

    Har du möjlighet att sätta in en BTN-modul eller flera...kanske t o m en hel bakgrund..så har du flera alternativ där du kan använda s k Powerhead (cirkulationspump) i filterhörn.
    Senast redigerad av StefanL; 29 November 2009, 11:51.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #3
      Välkommen till forumet!

      Som Malawe skriver håller Eheims pumpar hög klass. Jag är dock lite sugen på att själv testa Fluvals nya serie (har väl något år på nacken nu). Tycker det verkar vara vettig filtrering i dessa. Säkert någon på forumet med erfarenheter i frågan.

      /Jocke

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #4
        Hej johnny_r o välkommen till Ciklidforumet
        Håller med föregående talare. Eheim är dubbelt så dyra men dubbelt så bra.
        O det som är bra me dom är att dom är lättskötta, samt att dom tappar inte så mycke pumpeffekt när dom blir nersmutsade, dessutom så håller dom en evighet och startar klanderfritt efter t.e.x elavbrott. Ja har testat en massa billiga pumpar o dom flesta saknar just dessa egenskaper ja är ute efter ja me ett undantag. Nästan alla pumpar är lika tysta som Eheim men det är nästan den enda punkten dom är likställda.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • johnny_r

          #5
          ok tack många svar nu har jag fått lite o tänka på =)

          Kommentar

          Arbetssätt...