Nytt akvarium flytta fisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    Nytt akvarium flytta fisk.

    Härligt, imorgon bär det av o hämta ett 222 L att ha istället för mina två 112 L...

    Har dock lite funderingar angående "flytten"...

    Om jag tappar över av det gamla inkörda vattnet, och kör de gamla filtren ihop med det nya, kan jag då flytta över fisken med en gång? Blir ju som en vanligt vattenbyte med ca 50% inkört vatten och 50% nytt...

    Det handlar om apistogrammor...
  • endymion

    #2
    Ursprungligen postat av JosephineFredrik
    Härligt, imorgon bär det av o hämta ett 222 L att ha istället för mina två 112 L...

    Har dock lite funderingar angående "flytten"...

    Om jag tappar över av det gamla inkörda vattnet, och kör de gamla filtren ihop med det nya, kan jag då flytta över fisken med en gång? Blir ju som en vanligt vattenbyte med ca 50% inkört vatten och 50% nytt...

    Det handlar om apistogrammor...
    Vattnet spelar väldigt liten roll filter också. Därimot grus, stenar och växter är viktigt och gör att du kan mata fullt direkt. Vatten kan man ändå ta med eftersom det är onödigt att spola ut det.

    Det här karet startades upp 4 dagar innan bilden togs med nytt filter. Men därimot halva karet med inkört grus.

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • March 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Vattnet spelar väldigt liten roll filter också. Därimot grus, stenar och växter är viktigt och gör att du kan mata fullt direkt. Vatten kan man ändå ta med eftersom det är onödigt att spola ut det.

      Det här karet startades upp 4 dagar innan bilden togs med nytt filter. Men därimot halva karet med inkört grus.
      Ok, tanken var ju att flytta över både grus, rötter och växter till det nya akvariet så då löser de ju sig då DOCK!! Så sitter jag ju nu i tankarna på om man skulle ta och skaffa sig lite Tanganyika som jag gått och funderat på länge.... fast de känns lite tungt att gå in på en ny bitotop nu när jag knappt känner mig hemmastad på SA

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

        #4
        Och så var man ett akvarium rikare!!!

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • December 2004
          • 4744

          #5
          Gött Har du bestämt dig för vilken inrikting du vill ha?
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

            #6
            Ursprungligen postat av JosephineFredrik
            Ok, tanken var ju att flytta över både grus, rötter och växter till det nya akvariet så då löser de ju sig då DOCK!! Så sitter jag ju nu i tankarna på om man skulle ta och skaffa sig lite Tanganyika som jag gått och funderat på länge.... fast de känns lite tungt att gå in på en ny bitotop nu när jag knappt känner mig hemmastad på SA
            Jag har CA, Malawi, Tanganyika och SA här hemma och kan personligen rekommendera alla biotoperna. De gånger jag bara har haft ett kar har det dock blivit Tanganyika. Så om du inte har provat det rekommenderas det varmt....

            /Jocke

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • March 2009
              • 2410

              #7
              Fortsatt tråd här http://www.ciklid.org/forum/showthre...432#post793432

              Kommentar

              Arbetssätt...