Det är lite roligt hur vissa säger att de absolut inte går i ett 375 men att det går utmärkt i ett 500. För det första så är karen oftast exakt lika långa, vilket är det viktigaste. För det andra tror inte jag att någon som påstår detta skulle alls ha några vetenskapliga bevis eller ens observerat några skillnader på beteende mellan storlekarna.
Zoopet skriver 150cm och 375, och de vet jag har god marginal i storleken. (Författaren har även ökat storleken genom åren på samma art erfar jag).
C. Moorii funkar utmärkt i 375! Självklart hade 3000 liter varit bättre, Malawisjön hade varit bäst, men att de skulle funka i 500 och inte i 375 är bara nått någon har hört och förmedlar det vidare utan att direkt veta vad de snackar om.
Saludos,
Zaphi
Zoopet skriver 150cm och 375, och de vet jag har god marginal i storleken. (Författaren har även ökat storleken genom åren på samma art erfar jag).
C. Moorii funkar utmärkt i 375! Självklart hade 3000 liter varit bättre, Malawisjön hade varit bäst, men att de skulle funka i 500 och inte i 375 är bara nått någon har hört och förmedlar det vidare utan att direkt veta vad de snackar om.
Saludos,
Zaphi
Kommentar