Ny teknik är jättebra för det sänker priset på den gamla! Måste ordna belysning till ett 220 x 83 cm brett kar för helst en tusenlapp - huvudbry... Tills jag springer på kompletta armaturer T8 2 x 36 w för 248 SEK! Fyra såna insmällda i teakplywood jag har liggande ger nästan 0,3 w/l och 1000-lappen räcker oxå till en halv neontetra
Belysning, MH - T5 eller LED
Kollaps
X
-
-
Ny teknik är jättebra för det sänker priset på den gamla! Måste ordna belysning till ett 220 x 83 cm brett kar för helst en tusenlapp - huvudbry... Tills jag springer på kompletta armaturer T8 2 x 36 w för 248 SEK! Fyra såna insmällda i teakplywood jag har liggande ger nästan 0,3 w/l och 1000-lappen räcker oxå till en halv neontetra- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
-
metallhalogenTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Det är en väldigt kraftig glödlampa som sitter i en trattliknande reflektor, ähh. Kolla här:
Denna variant har metallhalogen i mitten och lysrör på sidorna, från akvariehobby i Uppsala i detta fall som dessutom är en rabattbutik:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ursprungligen postat av BacktoheavenIntressant info
Det har kommit nya LED'ar som sägs ha bättre verkningsgrad än T5. LED leder i så fall nu på allt utom inköpspris och färgåtergivning. Om ett år eller två är nog LED bäst i alla avseenden.Kommentar
-
det håller ja med om och dessutom är led litet i formatet och blir inte så varmt som MHTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar