Nu är fiskformedling.se lanserad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalawiSpooks
    Användare
    • April 2008
    • 33

Nu är fiskformedling.se lanserad

Tjena gott folk,

Nu är sida uppe och redo för er alla tyvärr finns det några mindre buggar kvar men inte något som borde ge några större begränsningar för alla användare.

Ni är välkommna in o söka efter fisk eller lägga in era fiskar som ni vill sälja.

MVH

MalawiSpooks
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Hur har responsen varit? Vore roligt om det blev bra respons och många som utnyttjar möjligheten.

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

Sidan funkar inte alls för mig. Jag har windows vista med service pack2 och jag kan ej lägga upp vare sig arter eller bilder....

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Ursprungligen postat av Mattias777
        Sidan funkar inte alls för mig. Jag har windows vista med service pack2 och jag kan ej lägga upp vare sig arter eller bilder....

Det är alltså inte "fiskförmedlingen.se"

Den gamla som du länkar till är nog i det närmaste nedlagd eftersom den varit nere en bra stund nu och inget sagts från ansvarig.

Kommentar

• Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

Vid en snabb titt konstaterar jag att en hel del av bilderna som används för att visa arterna en användare har till försäljning, faktiskt kommer från Ciklid.org.

Antingen från Artregister eller Fototävling. Vissa är till och med märkta med NCS Arkiv.

Läge att ange en bildpolicy om det ännu inte finns (efter inloggning).
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• MalawiSpooks
            Användare
            • April 2008
            • 33

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Vid en snabb titt konstaterar jag att en hel del av bilderna som används för att visa arterna en användare har till försäljning, faktiskt kommer från Ciklid.org.

Antingen från Artregister eller Fototävling. Vissa är till och med märkta med NCS Arkiv.

Läge att ange en bildpolicy om det ännu inte finns (efter inloggning).
            Tack för din uppmärksamhet jag kommer att lägga till det. själv tycker jag inte att man ska lägga upp bilder på sådant som inte är det man säljer ( bilder på andras fiskar med samma namn). Jag kommer att även meddela oldaren jag du menar och ge honom möjligheten att själv ta bort/ändra bilderna. Om det inte görs så kommer jag att se till att de tas bort.

tack ännu en gång för feedbacken det gör att sidan kan förbättras

jag kommer att skriva när oldarna eller jag tagit bort de bilder som inte ska vara där på denna tråden och skulle det fortfarande finnas några kvar berätta gärna vilka det är så kommer även de tas bort
            Senast redigerad av MalawiSpooks; 24 November 2009, 16:59.

Kommentar

• MalawiSpooks
              Användare
              • April 2008
              • 33

Ursprungligen postat av Malawe
              Hur har responsen varit? Vore roligt om det blev bra respons och många som utnyttjar möjligheten.

Antalet registrerade användare/oldare är omkring 20st och ökar för varje vecka.

När det gäller feedbacken så har det varit väldigt positiv och en del förbättreings förslag som är gjorda eller kommer att göras.

Jag hade dock velat få in mer feedback än jag har fått än så länge men jag tror att det kommer med fler användare, och det ökar ju för varje vecka.

Har du fler frågor så svarar jag mer än gärna på dem.

Kommentar

• MalawiSpooks
                Användare
                • April 2008
                • 33

Ledsen att höra att det inte fungerar för dig. tyvärr har jag inte tillgång till vista utan bara XP och windows 7.

Vilken webbläsare använder du?

jag ska se om jag kan få tag på någon som har vista installerat och testa där. eller om det finns någon här på forumet som kan testa det.

Kommentar

• msb
                  Användare
                  • September 2009
                  • 314

har vista och det funkar för mig
                  Tropheus

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Mattias777 hänvisar nog till den gamla fiskförmedlingssajten och den fungerar inte alls...vare sig man har Vista, XP eller 7...

Kommentar

• MalawiSpooks
                      Användare
                      • April 2008
                      • 33

Ursprungligen postat av msb
                      har vista och det funkar för mig
                      tack msb.

Mattias777 hänvisar nog till den gamla fiskförmedlingssajten och den fungerar inte alls...vare sig man har Vista, XP eller 7...
                      jo det e så sant så.

Ps.Malawe såg dina DIY med bakgrunder och inredning snyggt gjort

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ursprungligen postat av MalawiSpooks

Ps.Malawe såg dina DIY med bakgrunder och inredning snyggt gjort
                        Tack. Det var några år sedan jag gjorde bakgrunderna, men riktigt kul var det. Kommer med största sannolikhet att ge mig in i ett liknande projekt framöver...

Kommentar

• Mattias777
                          Användare
                          • November 2006
                          • 1493

Nej det gör jag inte alls =) Den sidan kommer man inte alls in på ens. Jag menar den nya sidan. Jag kan logga in med mitt andvändar namn men inte lägga in bilder, arter m.m

Har internet explorer 8 tror jag.

Testade nu igen och det som var fel har tydligen åtgärdats =) Funkar nu. Varför jag har kvar min länk till gamla fiskförmedlingen? Jag är nog bara lat....eller så tänkte jag att den kanske kommer upp igen men den har nog dött för alltid.
                          Senast redigerad av Mattias777; 27 November 2009, 09:46.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

Nej det gör jag inte alls =) Den sidan kommer man inte alls in på ens. Jag menar den nya sidan. Jag kan logga in med mitt andvändar namn men inte lägga in bilder, arter m.m

Har internet explorer 8 tror jag.

Testade nu igen och det som var fel har tydligen åtgärdats =) Funkar nu. Varför jag har kvar min länk till gamla fiskförmedlingen? Jag är nog bara lat....eller så tänkte jag att den kanske kommer upp igen men den har nog dött för alltid.
                            Man kan just undra varför den dödades? Blev den för bra så dom som drev den fick dom riktiga handlarna på sig...........
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Ursprungligen postat av tege
                              Man kan just undra varför den dödades? Blev den för bra så dom som drev den fick dom riktiga handlarna på sig...........
                              Nu får du väl vakna ur bubblan
                              dom fick ingen respons längre o det kostade pengar samt intresset för hemsidan var noll.
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

Arbetssätt...