Favorit boxare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåE
    Användare
    • September 2007
    • 1525

Favorit boxare?

Vilken eller vilka är era favorit boxare?

Kostya Tszyu
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Chris Eubank
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Evander Holyfield
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Niklas Olsson
    Användare
    • February 2003
    • 1156

Jag måste säga George Foreman...det finns många sköna lirare men han vinner för mig ;-)
    //Niklas

www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Max Schmeling!
      Youtube fanns inte när han boxades!

mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Jack Dempsey!

Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Jag är faktiskt benägen att hålla med Ola här...
          Men seriöst...Jag minns någon dokumentär där en ung Mike Tyson med rynkad panna såg närmast förskräckt ut då han studerade Jack Dempseys "boxningsstil" (Finns likheter dem emellan)...Han såg bl.a detta:

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Niklas Olsson
            Användare
            • February 2003
            • 1156

En annan liten ettrig teknisk duktig boxare man kanske inte ska glömma bort heller är Oscar De La Hoya!
            //Niklas

www.nofoto.se
            Nofoto på Facebook

Kommentar

• HåE
              Användare
              • September 2007
              • 1525

Ursprungligen postat av Niklas Olsson
              En annan liten ettrig teknisk duktig boxare man kanske inte ska glömma bort heller är Oscar De La Hoya!
              Ja, Oscar De La Hoya var riktigt bra. Han ville dock inte möta Kostya Tszyu. Dom försökte värkligen få med De La Hoya till en sådan match. Tråkigt, för det skulle ha varit en höjdare.

Kommentar

• HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

Ursprungligen postat av A C-son
                Jag är faktiskt benägen att hålla med Ola här...
                Men seriöst...Jag minns någon dokumentär där en ung Mike Tyson med rynkad panna såg närmast förskräckt ut då han studerade Jack Dempseys "boxningsstil" (Finns likheter dem emellan)...Han såg bl.a detta:

Mvh/Andreas.
                Det var hårdingar på den tiden. Knappt någon dämpning i hanskarna, och domarna lät matcherna gå fastän den ena nästan var helt medvetslös.

Kommentar

• classe
                  NCS Medlem

• April 2007
                  • 1147

jag skulle val på mike tyson..
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av HåE
                    Det var hårdingar på den tiden. Knappt någon dämpning i hanskarna, och domarna lät matcherna gå fastän den ena nästan var helt medvetslös.
                    Jo...Det var hårda tag 1919!
                    Intressant att du noterar (bristen på) fodring i handskarna (som iofs snarare skall skydda händerna än motståndaren) då det faktiskt ryktades efter just matchen mellan Dempsey och Willard att den förstnämnde hade fifflat pga av de extrema skador han åsamkade den betydligt större titelinnehavaren (Ett antal ansiktsben krossade samt åtskilliga tänder utslagna). Faktum är dock att Willard personligen inspekterade Dempseys lindning strax före matchstart...Jack Dempsey slog helt enkelt så ohyggligt hårt trots sina "endast" 82 kg.

Hursomhelst, båda passerade 85-årsåldern så visst var de av hårt virke!

Mvh/Andreas.

Kommentar

Arbetssätt...