Såg en nyhet (i alla fall för mig) igår. Fjärilsciklid "Electric Blue" som såg väldigt trevliga ut. Skimrande ljusblå över hela kroppen. Är det någon som kan berätta mer om dom typ, odlingsvariant eller vf. Erfarenheter? Är dom lika kortlivade som vanliga fjärilar?
Fjärilsciklid - "Electric Blue"?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
En tråd från Zoopet i ämnet.
Hej! I går var jag på min fiskaffär där dom tagit hem denna jättevackra blå fjärilsciklid. Den är svenskodlad och tydligen såldes bara hannar, såklart var den dyr. Jag ville bara ha den men jag sansade mig i alla fall kanske tills idag:). Är det någon som har den i sitt akvarie eller känner till något om den? -
Det är en odlingsvariant och vad Imazo sagt finns det bara en i världen som odla den just nu.
Den är riktigt snygg har 10st själv lyser fint synd bara att den är lite dyr men förhoppningsvis sjunker prisetKommentar
-
Jepp ja har sett ett par som lekt, det ska bli kul att se hur ynglen blir.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Spännande att se uppföljningen på detta!
För att endast sälja hannar verkar väldigt kortsiktigt och närmast perverst.Kommentar
-
Jepp, Tassar här i Växjö fick hem jämn fördelning hannar o honor.
Den där butiken som bara sålde hannar har nog någon odlare som fått tjing på honorna.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
-
I dämpad belysning var den rätt fräck faktiskt.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Köpte sex stycken förra veckan och på den tredje dagen såg jag att ett par lekt. Det kan inte ha tagit mer än 48 timmar. Såg att ytterligare ett par var på G. Och mycket riktigt, två dagar senare lekte även dessa. Återstår att se om jag får ut ett tredje par av dessa fiskar...Kommentar
-
-
Och så här såg det ut när det andra paret lekte. Då var fjärilarna inne på fjärde dygnet sedan inköpet. Minst sagt produktiva fiskar...
http://www.youtube.com/watch?v=Dq7QChPzLOo
Kanonbra låt också.
Borde kanske veta vem det är, men du får gärna upplysa om artisten.Kommentar
-
-
Snygg filmDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
-
Jag kanske är konstig, men jag tycker att naturformen av denna är bland de snyggaste fiskar som finns...Och så är det.
/JKommentar
-
Kommentar
Kommentar