Jag har en eller några Astatorechromis alluaudi som får epilepsiliknande anfall främst i samband med matning. Är det någon som sett något liknande?
Epilepsi hos ciklid
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Mina fiskar får "epilepsi" ibland, men det är oftast samma individer. Ser ut som tokspel med ryck i fenor, okontrollerade hoppaktiga simtag osv.
I stort sett sker detta alltid inom de första 2-3 dagarna efter vattenbyte, det kombineras oftast med intensivt kliande mot stenar, jag undrar om det inte kan vara någon irriterande parasit eller liknande som kliar extra efter vattenbyte.. -
Så gör mina fiskar också ibland, dock har jag inte observerat om det har med vattenbyte att göra eller inte. Men det är inte speciellt ofta iaf.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
Att de rycker lite ibland är normalt men det här är helt okontrollerat fisken är helt väck och simmar baklänges. Efteråt ligger den bara på botten och flämtar.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
hahaha Kul på morgonen med
Åfan fattade inte att det va så illa, mina får lite ryck i fenor och kroppen och kliar sig lite ibland. Men aldrig att dom blir liggandes på botten..Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
Kommentar