Är det någon som gjort en bakgrund av utsågade skivor från torvblock?
Bakgrund av torvblock
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det funkar säkert tills du har vatten i
sedan blir det nog mer som en grötjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Jag har testat och det fungerar bra, man kan dock inte plantera om växterna som man planterat i torven. Det största problemet är att fisken pillar bort små torvbitar som bildar högar här och där. Jag tror fisken gillar detta skarpt, mina pansarmalar spenderade tex mer tid på min vertikala torvvägg än på sanden.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Här är en annan variant med liknande look. Metoden demonstrerades av Sune Holm på ciklidstämman tidigare i år:
Denna tråd är avsedd som projekttråd för mitt Paludariumprojekt. Jag startade tidigare en annan tråd (http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=126950&highlight=amazonas) om detta, men efter några månaders uppehåll i tankearbetet startar jag en ny tråd i detta projektforum istället. Projektet går ut på att skapa enTjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
-
Fantastisk bakgrund Sune har byggt, bara att konstatera att man har långt kvar...
Sågade upp totvblock idag och knödde ner i ett 200 liters, tänkte testa i liten skala. Planen är att i framtiden starta mitt 720 igen.
Ser lite väl sågat ut, men jag skall slänga i rötter och sten så blir det nog bättre.
Lite erfarenheter, det går lättare att såga torra än fuktiga block. Det är väldigt mycket lyftkraft i skivorna, det är smidigare att sätta i dem i karet om de har fått suga åt sig vatten först. Jag klämde bara fast skivorna mot ramen och byggde 2 filterfack i hörnen.
Bild 1
Torvblocken
Bild 2
En massa skivor blev det
Bild 3
Karen innan
Bild 4
Karet efter
Bild 5
Närbild efterMvh FredrikKommentar
-
Fantastisk bakgrund Sune har byggt, bara att konstatera att man har långt kvar...
Sågade upp totvblock idag och knödde ner i ett 200 liters, tänkte testa i liten skala. Planen är att i framtiden starta mitt 720 igen.
Ser lite väl sågat ut, men jag skall slänga i rötter och sten så blir det nog bättre.
Lite erfarenheter, det går lättare att såga torra än fuktiga block. Det är väldigt mycket lyftkraft i skivorna, det är smidigare att sätta i dem i karet om de har fått suga åt sig vatten först. Jag klämde bara fast skivorna mot ramen och byggde 2 filterfack i hörnen.
Bild 1
Torvblocken
Bild 2
En massa skivor blev det
Bild 3
Karen innan
Bild 4
Karet efter
Bild 5
Närbild efter
Hur har vatten värderna förendrat sig, när du stoppade ner så mycket torvblock?
Vad har du för fisk där i?Kommentar
-
Kommentar
-
Ritkrigt snyggt! Är oxå nyfiken på hur vattenvärdena blev.
Vilken typ av torv köpte du? Får det bra med vilken ogödslad torv som helst??Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Sicken idé...ser ju hur bra ut som helst!
Hur sitter de samman? Enbart fastkilade och ihopklämda?Kommentar
-
Det blev ju riktigt bra. Du har inte funderat på att trycka fast lite smala rötter i torven?När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
Kommentar