Medlemskap

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mantis777
    Användare
    • October 2008
    • 204

    Medlemskap

    Tänkte bli medlem men när jag läser (när jag väl hittade det) under att bli medlem så verkar det som att om jag blir medlem nu får jag välja mellan 2009 eller 2010. Jag vill bli medlem idag och ett år framåt dvs jag vill inte ha årets alla ciklidblad utan vill ha kommande nummer och framåt 1 år.
    Går det?
    Mvh
    /Calle
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
    Inget akvarium för tillfället...
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    #2
    § 4: Tidigare gällde medlemskap ett kalenderår, och upphörde automatiskt vid årsskiftet. Vi övergår nu till normal föreningskutym, där medlemskap gäller tillsvidare och upphör när medlem utträder eller utesluts.

    detta betyder att November o December är gråa månader.....plats för skratt
    dvs du har en möjlighet att välja.

    1. medlem för 2009 du får 1-4 2009

    2. men antar att du vill bli medlem för nästa år 1-4 2010

    3. samma tid nästa november dvs 2010 skulle du ha blivit medlem och fått tidning
    nr 4 år 2010 till nr 3 år 2011

    denna regel gäller inte före nyår 2010

    visst är detta bra

    hoppas att jag fick till detta
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • mantis777
      Användare
      • October 2008
      • 204

      #3
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      § 4: Tidigare gällde medlemskap ett kalenderår, och upphörde automatiskt vid årsskiftet. Vi övergår nu till normal föreningskutym, där medlemskap gäller tillsvidare och upphör när medlem utträder eller utesluts.

      detta betyder att November o December är gråa månader.....plats för skratt
      dvs du har en möjlighet att välja.

      1. medlem för 2009 du får 1-4 2009

      2. men antar att du vill bli medlem för nästa år 1-4 2010

      3. samma tid nästa november dvs 2010 skulle du ha blivit medlem och fått tidning
      nr 4 år 2010 till nr 3 år 2011

      denna regel gäller inte före nyår 2010

      visst är detta bra

      hoppas att jag fick till detta

      Ok, jag tror jag förstår fast jag precis druckit 2 Moijtos (vilket gör att november månad nog blir mer grå än vit...barrabadam tcha! humor det också )
      Blir nog medlem till nästa år men synd på nästa nummer. Jag översatte artikeln om de elongerade/långsträckta mbunas i nästa nummer (tror det är den artikeln). Hade vatt kul att se hur den blev.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
      Inget akvarium för tillfället...

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av mantis777
        Ok, jag tror jag förstår fast jag precis druckit 2 Moijtos (vilket gör att november månad nog blir mer grå än vit...barrabadam tcha! humor det också )
        Blir nog medlem till nästa år men synd på nästa nummer. Jag översatte artikeln om de elongerade/långsträckta mbunas i nästa nummer (tror det är den artikeln). Hade vatt kul att se hur den blev.
        Be snällt så får du nog nummer fyra, sätt in ett bidrag på klubben

        Almanackan vill du nog inte missa....
        .
        .
        .
        före................. du har den............sedan kanske du ångrar dig



        2 Moijtos sedan pratar du..........barrabadam tcha!

        det är inte Ciklidstämma ännu.
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • August 2002
          • 8616

          #5
          Ursprungligen postat av mantis777
          Tänkte bli medlem men när jag läser (när jag väl hittade det) under att bli medlem så verkar det som att om jag blir medlem nu får jag välja mellan 2009 eller 2010. Jag vill bli medlem idag och ett år framåt dvs jag vill inte ha årets alla ciklidblad utan vill ha kommande nummer och framåt 1 år.
          Går det?
          Mvh
          /Calle
          Hej

          Beklagar att jag missade Din nattliga fråga.

          Så här är det: De nya stadgarna har trätt i kraft 13.10.2009. De som ansluter sig efter det blir således medlemmar enligt det nya systemet och får då fyra nummer framåt från och med det nummer som utkommer efter inbetalningen.

          Gråzon har vi då bara för dem som blivit medlemmar i år före 13.10.2009. De får numren 1-4 2009.

          Så ifall Du vill bli medlem nu kommer Du att få nr 4 2009 och nr 1-3 2010. (Men sno på, adressetiketterna trycks i dagarna. Skicka ett mail till medlem (at) ciklid.org så vet vår medlemsansvarige att hålla utkik efter Din inbetalning.

          (Info om detta har funnits under Nyheter på Första sidan och i Forumet, men jag beklagar att jag missat att uppdatera infon under Bli medlem, det är fixat nu.)
          Senast redigerad av Mikael W; 07 November 2009, 08:05.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          Arbetssätt...