Grymm firre det där. Nyckelhålen tycks inte värst beskymrade dock trots hans kaxiga utseende och beteende. Förutom mot slutet...
Steatocranus*casuarius "Lejonhuvudsciklid"
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Mina Steatocranus casuarius (Lejonhuvuden) har flyttat till mitt 400 liters akvarium.
Det är fortfarande en massa partiklar i vattnet och allt i layouten känns inte helt färdigt.
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Spændende Cichlide Steatocranus casuarius , men er lidt nervøs med hensyn til dine Neonfisk.
De kunne måske ende som dyrt, men godt foder.Kommentar
-
Spændende Cichlide Steatocranus casuarius , men er lidt nervøs med hensyn til dine Neonfisk.
De kunne måske ende som dyrt, men godt foder.Kommentar
-
Akvariet ser spännande ut och det är roligt att se dina filmer.
Jag har nu skaffat fyra stycken (den femte dog tyvärr under transporten) som går i ett 385-liters tillsammans med lite andra västafrikaner. Mina är ganska små, cirka sex cm, så de ligger långt ned i hackordningen än så länge. Två av dem har skapliga pannpucklar, den ena är helt säkert en dominant hane, förmodligen är även den andra en hane. De resterande är mer osäkra: Den ena har en liten puckel medan den andra bara har en antydan till puckel. Framtiden får utvisa vad de har för kön. De simmar betydligt mer än vad jag hade förväntat mig. De beter sig alltså som "vanliga" fiskar istället för att ligga och trycka.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Mina Nycklar står minst sagt upp bra mot Lejonen, det här ska bli intressant att följa.
Kommentar
-
Verkligen! Förvånande. Är det ett par man ser? Är de i lektagen? Har du lust att försöka fota hanen och honan så vi har definitiva bilder på olika kön. En film med lek vore ju coolt att peta in i artregistret också!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Här finns bilder http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1605244Kommentar
-
Ja det är ett par och teckning och uppträdande tyder på att de är på G. Misstänker nästan att de hade rom när jag byggde om i karet eftersom jag inte hade sett en av dem på länge. I den förra layouten var det inga problem för en fisk att gömma sig några veckor.Kommentar
Kommentar