Steatocranus*casuarius "Lejonhuvudsciklid"
Kollaps
X
-
-
Räkor är gott!
Det här paret får väl anses vara fullvuxna numera.
Kommentar
-
Det var på tiden vi fick en uppdatering
Härlig film! De ser bara för läckra ut.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
Still going stong!
Här är vi tålmodiga och håller kvar de gamla trostjänarna.
Har lyckats bota problemet med de vildvuxna Toffsalger genom att sätt in Vallisneria och gud förbjude Andmat.
Men Andmat är bra på att suga upp näring och är lätt att lyfta bort med med håven. Så det är egentligen den ultimata växten för att få bort överflödig näring ur karet. Det fungerade eftersom jag numera inte har någon nytillväxt av Toffsalger.
Kommentar
-
Härligt att se en uppdatering Maths! Inget tar kål på uthållighet
Hade det inte gått lite ont med din Lejonhuvudsciklider tidigare, dvs att någon hade dött och du hade endast ett kön kvar? Hur går det med lek och annat.
Det där med tofsalger låter intressant jag har problem med det, i stor skala.Kanska skulle jag prova meed and mat, man får väl skaffa en flaggciklid för att bli av med det i värsta fall, de är väl fenomenala på att krubba dylikt?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Härligt att se en uppdatering Maths! Inget tar kål på uthållighet
Hade det inte gått lite ont med din Lejonhuvudsciklider tidigare, dvs att någon hade dött och du hade endast ett kön kvar? Hur går det med lek och annat.
Det där med tofsalger låter intressant jag har problem med det, i stor skala.Kanska skulle jag prova meed and mat, man får väl skaffa en flaggciklid för att bli av med det i värsta fall, de är väl fenomenala på att krubba dylikt?!
Hei David, Ceratophyllom gjør også nytte for seg.
Cichlid-PowerKommentar
-
Hej igen Maths!
Kul att hitta din steatocranus-tråd, den var (som vanligt) inspirerande. Lejonhuvud står på min inköpslista för helgen och mitt beslut stärktes efter att ha läst igenom tråden.
Jag passar på att ställa en fråga: Bör man inte skaffa en liten grupp så individerna får para ut sig eller är de inte särskilt kräsna i sitt val av partner? Jag har planerat att köpa fyra stycken - men det kanske inte är nödvändigt om man kan könsbestämma dem?mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag hade inte möjligheten att köpa fler än de tre som fanns tillgängliga.
När de är små är det svårt att veta om de är honor eller hannar, så har man utrymme och tillgång till fler så skulle jag satsa på en grupp helt klart.Kommentar
-
-
Kan du utöka med nya till din trio eller är det svårt att tillsätta fler till ett "inarbetat" akvarium?Kommentar
-
Nej, jag ser det inte som möjligt att lägga till några ytterligare fiskar. Dessa gynnare är väldigt skarpa och slåss så fjällen ryker när de är på det humöret.Kommentar
-
Det är bara ett par numera, det visade sig vara två honor och en hane. Vilket innebar att den extra honan tynade bort när de blev fullvuxna.
Nej, jag ser det inte som möjligt att lägga till några ytterligare fiskar. Dessa gynnare är väldigt skarpa och slåss så fjällen ryker när de är på det humöret.
Jo jag vet att de är aggressiva...eller kan vara det när det behövs. Jag såg inte så mycket av det men jag hade dom som sagt inte så länge.Kommentar
-
Mina Steatocranus casuarius (Lejonhuvuden) har flyttat till mitt 400 liters akvarium.
Det är fortfarande en massa partiklar i vattnet och allt i layouten känns inte helt färdigt.
Kommentar
Kommentar