Tycks inte bli av med den "beläggning" med alger och skit som fastnar på växterna, på jätte anubiasen har det satt sig lite grön alger och något brunt som ser ut som små små bruna trådar.. detta sitter även på svärdsplantorna och den lilla anubiasen, brukar försöka gnugga av det lite med fingrarna när jag rengör akvariet men det kommer tillbaka lika snabbt,
Byter vatten på veckobasis ca 30-40%
Har tre stycken phillips aquarelle 140 cm i en heltäckande ramp som går 9 timmar om dagen (sänkte från tio för att se om de blev någon skillnad).
Göder med PMDD 10 ml per 100 L vatten en gång i veckan samt Easy Carbo 2 ml per 100 liter dagligen.
temp 28 grader.
Växterna växer och får nya skott, men dom är ju inte allt för granna med denna skit på vad skall jag göra för att få bort det?
Byter vatten på veckobasis ca 30-40%
Har tre stycken phillips aquarelle 140 cm i en heltäckande ramp som går 9 timmar om dagen (sänkte från tio för att se om de blev någon skillnad).
Göder med PMDD 10 ml per 100 L vatten en gång i veckan samt Easy Carbo 2 ml per 100 liter dagligen.
temp 28 grader.
Växterna växer och får nya skott, men dom är ju inte allt för granna med denna skit på vad skall jag göra för att få bort det?
Kommentar