Auktion i Göteborg 2009

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

Ursprungligen postat av joe
    Visst är det Wilhelm! Vad är du på jakt efter då? Nåt särskilt eller bara med så där i största allmänhet?

Jag funderar på att också ta med ett Juwel 180 liters m. bänk för en kompis som tröttnat...kan det vara nått?? (Inte för dig då Wilhelm som redan har en del kar, men kanske för nån annan?) Funderar på fastprisbordet, men kanske skulle prova auktionsutrop först?
    Det hade varit optimalt om det gått att sälja akvarier för en skälig peng men av erfarenhet så vet jag att det kan vara svårt att få ut "rätt" pengar, själv har jag ett antal akvarier, dock inte så lätta att dra med till auktionen i år. 1 st 375, 4 st 222liters samt lite annat och en massa delar till aluminiumställningar samt knutar...

nåja...får plocka ihop lite smått och gott som är enklare att transportera...
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

Kommentar

• joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

Ursprungligen postat av Byttorp
      Det hade varit optimalt om det gått att sälja akvarier för en skälig peng men av erfarenhet så vet jag att det kan vara svårt att få ut "rätt" pengar, själv har jag ett antal akvarier, dock inte så lätta att dra med till auktionen i år. 1 st 375, 4 st 222liters samt lite annat och en massa delar till aluminiumställningar samt knutar...

nåja...får plocka ihop lite smått och gott som är enklare att transportera...
      Jag tror jag gör ett försök iallafall - 180 liter är ju inte alltför bängligt i en kombi! Sedan hade jag lite tänkt sälja min överblivna VF T.Irsacae hane nu när de andra bildat par...men det ordnade kamraterna själva i "maffiahäst-nosarnas" anda....
      MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

cirka 400 poster föranmälda så än finns det plats (även om vi vet att de allra flesta anmäler sig på plats på lördagen....) som sagt...skicka ett mail till info(at)gcg.se och säg hur många poster du vill ha nummer till så skickar jag ut det.
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

Kommentar

• joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

cirka 400 poster föranmälda så än finns det plats (även om vi vet att de allra flesta anmäler sig på plats på lördagen....) som sagt...skicka ett mail till info(at)gcg.se och säg hur många poster du vill ha nummer till så skickar jag ut det.
          Inga "teasers" som du kan släppa för att kittla nyfikenhet och vilja att dyka upp...??
          MVH - joe

Kommentar

• Byttorp
            Användare
            • November 2003
            • 1585

Inga "teasers" som du kan släppa för att kittla nyfikenhet och vilja att dyka upp...??
            Njae...inte direkt....ha rinte fått in alla beskrivningar utan mest en anmälan om nummerserier..men men..vi får se i slutet av veckan...
            Ordförande GCG

Kommentar

• joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

Mera saker - mera folk - var är ni? Vi är en del som är nyfikna och vill veta nått om vad och vilka som kommer på auktionen!

Dessutom vill vi ha fler som hjälper till för att det ska bli en så bra auktion som möjligt för alla! Hör av er till Byttorp och säg NÄR och med VAD just du kan hjälpa! Väl mött - nu är det bara 4 dagar (med idag) av väntan kvar!
              MVH - joe

Kommentar

• Emil
                Användare
                • October 2008
                • 73

Jag tror jag gör ett försök iallafall - 180 liter är ju inte alltför bängligt i en kombi! Sedan hade jag lite tänkt sälja min överblivna VF T.Irsacae hane nu när de andra bildat par...men det ordnade kamraterna själva i "maffiahäst-nosarnas" anda....

Låter intressant, vilken färg är det på möbelkaret? brunt kanske?

MVH// Emil

Kommentar

• joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

Ursprungligen postat av Emil
                  Låter intressant, vilken färg är det på möbelkaret? brunt kanske?

MVH// Emil
                  Nix - eller möjligen mycket mörkt brunt då... Skämt åsido - det är svart men i gott skick! Fortsatt intressant...???

Det är ett Juwel med "fasad kant" - förstår nån vad jag menar?? Alltså en liten45 graders vinkel i varje hörn fram...finns säkert nån fackterm...men alla hajar nog ändå!?
                  Senast redigerad av joe; 24 November 2009, 21:42.
                  MVH - joe

Kommentar

• Emil
                    Användare
                    • October 2008
                    • 73

Nix - eller möjligen mycket mörkt brunt då... Skämt åsido - det är svart men i gott skick! Fortsatt intressant...???

Det är ett Juwel med "fasad kant" - förstår nån vad jag menar?? Alltså en liten45 graders vinkel i varje hörn fram...finns säkert nån fackterm...men alla hajar nog ändå!?

Nja....har 2 st bruna juwel kar så jag tycker det skulle passa med ett till,
                    finns säker någon annnan som vill ha karet
                    Dom är riktigt fina.

/Syns på auktionen

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

What! 400 föranmälda utrop? Det va inte dåligt!
                      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• joe
                        Användare
                        • June 2006
                        • 1451

Ursprungligen postat av Zaphi
                        What! 400 föranmälda utrop? Det va inte dåligt!
                        kommer inte ihåg hur många utrop det var totalt förra året - men visst är 400 rätt bra! Magnus - har du/styrelsen bestämt om nån övre gräns...? På utropen då? Känns som om vi nuddade vid taket ifjol...klarar inte värst många fler va?
                        MVH - joe

Kommentar

• joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

Nån som faktiskt vet - kommer ihåg - hur många utrop det var ifjol...jag minns mest att det var svettigt och högt tempo!
                          MVH - joe

Kommentar

• Byttorp
                            Användare
                            • November 2003
                            • 1585

Förra året var det 532 utrop...och det tog ju sin lilla tid. Antalet förreggade är bara de nummer som jag lämnat ut...det kan ju hända att alla inte använder alla sina nummer men vi kan ju hoppas.
                            Ordförande GCG

Kommentar

• joe
                              Användare
                              • June 2006
                              • 1451

Förra året var det 532 utrop...och det tog ju sin lilla tid. Antalet förreggade är bara de nummer som jag lämnat ut...det kan ju hända att alla inte använder alla sina nummer men vi kan ju hoppas.
                              Men då måste vi ju bara ha nån form av maxgräns - sägg 600 - och så stenhårt att det inte får vara typ 35 påsar andmat...(ta nu inte illa upp någon, detta är bara ett exempel)...

Tydligare direktion till fastprisbord!

om inte så får vi ju auktionera långt in på 1:a Advent!!!!
                              MVH - joe

Kommentar

• Byttorp
                                Användare
                                • November 2003
                                • 1585

Men då måste vi ju bara ha nån form av maxgräns - sägg 600 - och så stenhårt att det inte får vara typ 35 påsar andmat...(ta nu inte illa upp någon, detta är bara ett exempel)...

Tydligare direktion till fastprisbord!

om inte så får vi ju auktionera långt in på 1:a Advent!!!!
                                Det är precis så vi får göra...anvisa för många liknande utrop till fastprisbordet för dom kan ju säljas paralellt med övrig auktion.

Har just pratat med GP som eventuellt skall komma och göra ett litet gästspel....men men..vi får se hur det blir..bara en bonus om dom kommer.
                                Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...