Metriaclima sp. "msobo" varianter ?
Kollaps
X
-
-
Det kom in några msobovarianter, Lundo,magunga och tundorocks och jag tror att även membedeepen kom in i den vevan.
Det kom även några nya copadichromis varianter från Tanzania, firechrest och fireline bland annat.
Så, det är säkert inte rätt som det står i bladet att det var msobo fireline, det var en copadichromis som kallas fireline.JanneKommentar
-
Har inte hört talas om Copadichromis "Msobo Fireline" men däremot Copadichromis "Mloto Fireline". Det är en Copadichromis trewavasae-art, som jag för övrigt haft själv...Kommentar
-
Met.Msobo deep tanzaniaPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
-
ser ut som den som StefaL bifoga i andra posten , men jag ska kolla om jag har någon bild som ligger.
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Jag har nu ett tag tittat på div lagerlistor och butiker och många har
Pseudotropheus sp. "Msobo-Magunga men ingen har Pseudotropheus sp. "Msobo-Chinula". Varför är denna så ovanlig i mitt tycke något snyggare
än Magunga men det är kanske bara jag som tycker så då Magungan dominerar stort på lagerlistorna. Skulle väldigt gärna få tag på Chinula.
Brukar den finnas i Sverige och isåfall var ?Kommentar
-
Metriaclima msobo Deep Magunga
Metriaclima msobo heteropictus Lundo
Men jag blir inte riktig klok på vad som är vad, är inte deep och Magunga 2 olika varianter ? Och är chinula samma som heteropictus lundo ?Kommentar
-
ja nu har ciklidhuset i Lerum inte bara vf av Metriaclima msobo heteropictus Lundo utaqn även F1 så någon har odlat dessa.
Undrar fortfarande om detta är samma sak som chinula ?. Ingen som kan åka och fota dessa i Lerum ?Kommentar
-
Sv: Metriaclima sp. "msobo" varianter ?
Har du kollat artregistret?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Nope, ser nu att vi bara ha bild på en av varianterna från en fångstplats så här behövs fler bilder!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar